photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Turunkan Kolesterol Anda Dengan Omega Guard & Garlic Shaklee

Ramai orang tahu kolesterol itu tidak baik, penyebab kepada serangan jantung, tekanan darah tinggi, serangan strok dan banyak lagi. Tapi adakah kita tahu bahawa kolesterol itu juga perlu? Yang kita perlukan cuma kolesterol baik (HDL) dan yang perlu kita awasi adalah kolesterol jahat (LDL).


HDL atau High Density Lipoprotein

HDL atau High Density Lipoprotein  merupakan kolesterol baik yang menyerap kolesterol yag berlebihn yang terdapat di dalam tubuh kita. Ia berguna mengatasi masalah arteri tersumbat disebabkan saluran darah yang dibebani makanan berminyak dan berlemak.

HDL tidak efektif apabila paras LDL terlalu tinggi. Lebin teruk sekiranya badan tidak mempunyai Omega-3 yang mencukupi untuk melancarkan peredaran darah.

LDL atau Low Density Lipoprotein

LDL atau Low Density Lipoprotein lebih terkenal sebagai lemak jahat yang ada di dalam tubuh kita. Jadi bila di dalam tubuh kita terdapat kelebihan lemak, maka secara automatik lemak tersebut akan diubah menjadi kolesterol jahat. 





Individu yang berisiko terkena serangan jantung adalah individu yang mempunyai paras Kolestrol LDL yang tinggi berbanding Kolestrol HDL. Lipoprotein LDL menyebabkan kolesterol melekat pada dinding arteri, menyebabkan pembentukan bahan keras dan tebal yang dipanggil plak kolesterol. Lama-kelamaan, plak kolesterol menyebabkan dinding arteri menebal dan saluran arteri semakin sempit.

Apabila saluran arteri kronari menjadi sempit, darah dan oksigen tidak dapat dibekalkan sepenuhnya kepada otot jantung. Kesan kekurangan oksigen ke jantung akan menyebabkan dada manjadi sakit seterusnya membawa kepada kematian otot jantung yg lbh dikenali sebagai serangan jantung.


PENYEBAB Kolestrol NAIK

 *************************


1. Pola makan
Makan terlalu banyak makanan berlemak boleh meningkatkan kadar kolesterol. Lemak jenis ini banyak terdapat pada daging, telur, keju, minyak kelapa, kuih muih serta berbagai jenis makanan yang digoreng.

2. Berat badan
Tompokan lemak di sekitar perut dan pinggang akan meningkatkan kadar trigliserida dan menurunkan HDL atau kolesterol baik.

3. Kurang Bersenam
Kurang senaman atau aktiviti yang sehat juga akan meningkatkan kadar LDL atau kolesterol jahat dan membuat HDL terlalu sedikit.

4. Peningkatan Usia
Apabila usia memasuki alam 20-an, kadar kolesterol secara alami akan cenderung meningkat kecuali anda melakukan sesuatu untuk menghentikan kecenderungan itu.

5. Kesehatan keseluruhan
 Memiliki beberapa jenis penyakit, seperti diabetes atau hipotiroid boleh meningkatkan kadar kolesterol.

6. Keturunan
Faktor keturunan ternyata juga berperan dalam terjadinya kelebihan kolesterol jahat.

7. Merokok
Anda pasti tahu bahaya dari merokok. Selain merosakkan paru-paru, kebiasaan merokok juga akan menurunkan level kolesterol baik

Supplement untuk menurunkan kolesterol jahat dan mengekalkan kolesterol baik?

OMEGA-3/Minyak Ikan
Supplement yang membantu mengawal kolesterol adalah OMEGA-3/Minyak Ikan. Omega Guard Shaklee adalah ultrapure , dibuat dengan begitu sempurna, penyulingan 3 peringkat secara semula jadi memberi manfaat asid lemak pada masa yang sama mengeluarkan sebatian berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam ikan. Omega Guard dibuat dari ikan, bukan hati ikan yang boleh memberi kesan toksik.

Kelebihan:

1. Mengurangkan kolesterol jahat dan mengurangkan risiko serangan jantung.
2. Meningkatkan kadar kolesterol baik dalam badan.
3. Merendahkan paras  triglyceride.  Triglyceride ini adalah sejenis lemak dalam badan. Terlalu tinggi paras  triglyceride akan menyebabkan risiko serangan jantung.


Garlic
Dengan pengambilan Garlic bersama Omega-3, akan menurunkan paras triglyceride dan menurunkan paras LDL.







 
------------------------------------------------------------------------

Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment