photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Pil Perancang Selepas Bersalin atau Vitamin Shaklee???

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Kebanyakan ibu yang baru bersalin inginkan masa untuk bersama bayinya sebelum hamil lagi. Bagi ibu yang menyusui anak mereka sepenuh masa, kesuburan akan mula berlaku selepas bayi berumur enam bulan ke atas. Keadaan ini berlaku kerana adanya hormon prolaktin yang tinggi kadarnya. Prolaktin boleh menghalang proses ovulasi. Bagi ibu yang tidak menyusu anak, mereka bolehlah menggunakan cara sedia ada yang lain untuk menjarakkan kelahiran.

Bagi wanita yang ingin mengambil pil perancang, mereka dinasihat memulakannya selepas enam minggu melahirkan anak. Tempoh ini bagi memastikan semua pertukaran hormon dan darah (clotting mechanism) yang berlaku ketika hamil dan ketika dalam pantang pulih kembali.

Lazimnya wanita dinasihatkan memakan pil perancang pada hari pertama haid bagi mereka yang baru memulakan penggunaan secara ini. Langkah ini memastikan seseorang wanita itu tidak hamil ketika pengambilannya.

Bagi wanita selepas pantang, jika haid bermula selepas enam minggu bersalin, mereka bolehlah mula mengambil pil perancang. Sebaliknya bagi mereka yang masih belum didatangi haid selepas bersalin, mereka bolehlah mula mengambilnya 10 hingga 14 hari sebelum mula berjimak.

Kebanyakan wanita Melayu berpantang daripada berjimak selama 100 hari. Dalam Islam, seseorang wanita sudah boleh berjimak jika nifasnya sudah kering walaupun belum sampai 42 hari. Wanita itu wajib mandi hadas besar dan wajib bersolat, boleh berpuasa dan berjimak dengan suami. Perlu diingatkan bahawa pil perancang yang mengandungi kedua hormon estrogen dan progestogen boleh mengurangkan kuantiti susu badan yang dikeluarkan.

Oleh itu, ibu yang masih menyusu badan sebaiknya mengambil pil perancang yang hanya mengandungi hormon progestogen.

Jika seseorang wanita masih ingin menunggu untuk memulakan pil perancang pada hari pertama haidnya selepas bersalin, pasangan itu bolehlah menggunakan cara lain seperti azal atau menggunakan kondom untuk sementara waktu.

vitamin perancang shaklee


Bagaimana Vitamin Shaklee membantu anda merancang keluarga?

Vitamin C, B-Complex dan Vitamin E/GLA complex adalah gandingan pil perancang yang terbaik?

KENAPA?

Tahukan anda penggunaan sesetengah pil perancang boleh menurunkan tahap simpanan Vitamin C sehingga 30%, pengambilan pil perancang turut mengakibatkan penurunan aras pyridoxine (Vitamin B6) dan Vitamin E dalam darah. Oleh itu, pengambilan Vitamin C adalah amat digalakkan, supplemen tambahan seperti Vitamin B-Complex dan E juga sangat membantu.

Bagi wanita yang mengalami ketidakselesaan pada bahagian payudara semasa mengambil pil perancang. Ini boleh diatasi dengan pengambilan EPO 1000mg sekali sehari selama penggunaan pil perancang.EPO selamat untuk diambil semasa tempoh penyusuan. Bahan aktif EPO ialah GLA (Omega 6). Asid lemak ini sangat penting untuk pembentukan sel-sel badan terutamanya pembentukan sel-sel saraf yang sangat pesat terbentuk pada bayi dan kanak-kanak. Di Shaklee, EPO kami lebih dikenali sebagai GLA Complex. Kandungan GLA Complex adalah lebih baik daripada EPO kerana ia adalah 2 in 1 yang mana didalamnya mengandungi Vitamin E dan minyak biji matahari yang diperlukan oleh orang yang menggunakan pil perancang.


GLA Complex Shaklee lebih baik daripada suplemen EPO di pasaran. Ini kerana, ramai yang tidak tahu, bahawa sebenarnya, kandungan bahan utama di dalam EPO ialah GLA -gamma-linolenic acid.
KELEBIHAN GLA COMPLEX
1. Melancarkan perjalanan darah bagi membantu dalam masalah ketidaksuburan pada lelaki dan wanita. Ia menguatkan otot organ lelaki dan membaikpulih fungsi uterus.
2. Asid lemak menjaga kecantikan kuku, rambut dan kulit kepala.
3. Mengurangkan ketidakselesaan semasa pra-haid (PMS).
4. Mengawal penyakit2 kewanitaan seperti endometriosis dan ketulan pada payudara.
5. Mengelakkan kerosakan saraf yang disebabkan oleh diabetes.
6. Mengurangkan simptom ekzema
7. Membantu pesakit Alzheimer




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Untuk membuat pesanan sila click gambar di bawah
produk shaklee

Selepas selesai pembayaran sila hubungi kami untuk dptkn konsultasi berterusan dgn memberikan maklumat spt "NAMA, PRODUK YG DIBELI ke 019-2602994 Jihan"

atau bole terus hubungi saya seperti di bawah :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment