photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Fungsi Omega Guard Shaklee & Penyakit Arthritis(Sakit Sendi)


Seperti yg kita asemua tahu Omega Guard shaklee banyak kelebihan dan khasiat nya. Selain dr fungsi melancarkan perjalanan darah, mengawal dan menghalang kolesterol, membakar lemak, menajamkan fikiran dan daya fokus, untuk perkembangan otak, Omega guard shaklee juga mampu mengurangkan keradangan pada sendi seperti penyakit Arthritis (Sakit Sendi).

Terdapat banyak bentuk artritis iaitu lebih dari 100 jenis.

2 jenis yang paling biasa ditemui adalah :


Rheumatoid Arthritis

omega guard shaklee

Artritis reumatoid adalah penyakit keradangan yang kronik terutamanya menyerang sendi dalam badan anda. Ia juga boleh berlaku di bahagian-bahagian badan yang lain.

Antara yang sering ditemuai adalah Gout & Sakit Sendi

Penyakit Gout merupakan satu bentuk arthritis yang disebabkan oleh hyperuricemia. Hyperuricemia ditakrifkan sebagai aras plasma urate (asid urik) melebihi 420 μmol/L (7.0 mg/dL); hyperuricemia adalah ciri-ciri utama gout. Aka tetapi aras asid urik yang tinggi tidak semestinya bererti seseorang itu akan mengidap penyakit gout.

GOUT memang sudah sebati dikaitkan sebagai penyakit lelaki dan ia jarang sekali berlaku kepada wanita. Jika ada pun, kemungkinan berlaku hanyalah selepas wanita mengalami menopaus.
Apabila gout menyerang, kaki akan menjadi bengkak, panas dan amat sakit hingga ada sesetengah pesakit tidak boleh berjalan. Malah, kesakitan ini boleh berlanjutan beberapa hari dan hanya hilang dengan pengambilan ubat.

Gout mula dikenal pasti lebih 2,000 tahun dulu dan dikatakan antara penyakit tertua. Dulunya ia dipanggil penyakit orang kaya lantaran ia dikaitkan dengan pengambilan makanan dan minuman yang terlalu banyak khasiat.

Ia adalah sebahagian daripada penyakit artritis yang dikelaskan sebagai penyakit metabolik akibat asid urik (iaitu bahan buangan yang terhasil daripada pemecahan purin (protein); berkumpul pada sendi dan tisu lembut di sekeliling sendi, terutama pada kaki dan menyebabkan rasa sakit.

Pemendapan asid urik ini lama kelamaan akan menghasilkan hablur garam dan hablur inilah yang mencetuskan rasa sakit sendi. Ia juga dipanggil masalah bengkak sendi yang daripada tapak ibu jari kaki, menular ke sendi lain pada kaki dan tangan.

Menurut Perunding Pembedahan Ortopedik dan Trauma, Dr Robert Penafort, punca sebenar masalah metabolik masih belum diketahui bagaimanapun individu yang menghidap kencing manis, obesiti dan sakit buah pinggang juga berisiko mendapat gout.

Aras asid urik yang tinggi dikaitkan dengan usia, obesiti, type IV hyperlipidaemia, diabetes mellitus, ischaemic heart disease dan hypertension. Kadang kala, seseorang itu mewarisi kecacatan genetik dari keluarga mereka.

omega guard shaklee


Osteoarthritis.

Merupakan jenis arthritis (sakit sendi ) yang paling kerap ditemui. Ianya disebabkan oleh kerosakan tulang rawan sendi akibat umur yang meningkat (rawan menjadi haus).
Rawan sendi berfungsi untuk menyerap hentakan dan juga melincirkan pergerakan antara dua permukaan sendi.

Siapakah yang berisiko?
Dua kumpulan usia yang berbeza:
1. 1.Wargatua di mana ianya disebabkan oleh peningkatan usia (rawan menjadi haus)
2. 2.Dewasa (muda) yang selalunya disebabkan oleh trauma (rawan rosak disebabkan kecederaan)

Apa yang menyebabkan osteoarthritis?

Ianya adalah satu daripada proses penuaan yang tidak dapat dielakkan.Sejarah trauma ataupun kecederaaan sukan di usia muda dan masalah kegemukan mempercepatkan proses pembentukan osteoarthritis.

Mereka yang lahir dengan masalah rawan semulajadi juga lebih cenderung untuk mendapat penyakit ini. Kehausan tulang rawan yang lambat laun akan menyebabkan pergeseran antara dua tulang keras akan menimbulkan rasa sakit, bengkak dan hilang fungsi sendi.

Dengan peredaran masa sendi akan hilang bentuk dan unjuran tulang-tulang kecil akan tumbuh disekitar sendi. Unjuran-unjuran ini boleh patah, masuk ke dalam sendi dan menimbulkan pelbagai masalah yang lain.

Omega 3 Asid lemak & Artritis

Sudah tentu terdapat pelbagai ubat-ubatan anti-radang. Bagaimanapun semua ini datang dengan beberapa bentuk kesan sampingan. Sebaliknya asid lemak yang dikenali sebagai lemakOmega 3, dijumpai terutamanya dalam minyak ikan, terkenal dengan sifat anti-radang, ini sangat berkesan dalam mengurangkan keradangan dalam badan.

Supliment Omega 3  boleh dikatakan tidak langsung mempunyai kesan sampingan. Atas sebab ini ramai profesional perubatan kini mencadangkan Omega 3 sebagai salah satu sterategi menguruskan artritis.

Selain dari membantu mengurangkan gejala-gejala artritis terdapat banyak lagi manfaat kesihatan yang lain daripada pengambilan minyak ikan Omega 3. Hampir setiap bulan penyelidikan baru membuktikan peranan omega 3 amat diyakini. Ada yang menamakan Omega 3 "dadah ajaib", akan ia bukan dadah kerana ia tidak dihasilkan di dalam makmal, tapi ia datang dari minyak ikan.

Sebenarnya walaupun kita dia menghidap artritis, terdapat banyak keadaan kesihatan lain yang secara positif mendapat manfaat daripada peningkatan pengambilan asid lemak perlu Omega 3.

Jika kita sudah berusia, terdapat beberapa sebab yang sangat kukuh untuk mempertimbangkan pengambilan Omega 3. Sebagai contoh, kini terdapat bukti kukuh bahawa Omega 3 yang lebih dalam diet boleh membantu mencegah degenerasi makula. Ia merupakan penyebab terbesar buta dikalangan orang yang lebih berusia. Jadi, Omega 3 amat membantu sebelum  terlambat.
vitamin shaklee untuk sendi
Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal

OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*

sumber: Shaklee website



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Untuk membuat pesanan sila click gambar di bawah
produk shaklee

Selepas selesai pembayaran sila hubungi kami untuk dptkn konsultasi berterusan dgn memberikan maklumat spt "NAMA, PRODUK YG DIBELI ke 019-2602994 Jihan"

atau bole terus hubungi saya seperti di bawah :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment