photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Kegemukan punca sukar hamil?

Sesetengah beranggapan fizikal yang berisi itu sudah memadai asalkan sihat. Tak kurang juga yang merasakan tembam itu sangat comel. Walaubagaimanapun sejauh mana istilah sihat yang dimaksudkan? Adakah tabiat makan anda mengikut garis panduan pemakanan yang tepat? Jika harapkan comel pada luaran semata sahaja tidak berguna, kerana jika dibiarkan ia akan membawa padah. Buat wanita obes yang berkeluarga dan bercadang untuk mendapatkan zuriat, awas! Sekiranya anda kekal dengan berat anda sekarang, berita buruk menanti anda!

vitamin shaklee untuk kurus

Obesiti merujuk kepada individu yang mempunyai berat badan sebanyak 30 peratus lebih daripada sepatutnya. Masalah ini boleh berlaku kepada sesiapa sahaja terutama bagi mereka yang kurang melakukan aktiviti, mengamalkan pemakanan tidak sihat dan menghadapi masalah kesihatan. 

Kajian oleh penyelidik dari jabatan Obstetrik, Gibekologi dan Biologi Reproduktif Universiti Michigan Amerkka Syarikat,Barbara Luke mendapati wanita obes berisiko sebanyak 28 peratus berdepan dengan kesukaran mendapatkan zuriat. Dan sekiranya hamil, kandungan mereka tidak akan bertahan sehingga ke peringkat kelahiran.

Manakala untuk kes berjaya pula, jumlah kelahiran pra matang turut sama meningkat. 

Barbara melakukan kajian ke atas hampir 50,000 wanita menggunakan teknologi reproduktif. 

"Wanita gemuk sukar untuk hamil kerana tubuh mereka tidak bersedia untuk pembesaran janin melainkan mereka berjaya menurunkan berat badan seperti yang disarankan oleh doktor serta menjaga kesihatan sebaiknya," ujar Barbara.

Antara persediaan untuk hamil
1. Kurangkan berat badan sebelum anda merancang untuk mengandung. Sekiranya anda merancang untuk hamil dalam masa terdekat, berjumpalah dengan doktor bagi mendapatkan khidmat nasihat mengenai berat badan ideal yang boleh dicapai melalui diet seimbang dan senaman.
2. Pantau pengambilan kalori dan berat badan anda. Sekiranya sudah disahkan hamil, jangan pula anda berdiet untuk menguruskan badan pula dan tidak bermakna juga anda boleh menjamah menu kegemaran tidak sihat anda sebelum ini.
3. Konsistensasi dalam senaman adalah perlu meskipun dalam keadaan hamil. Rujuk pakar senaman dan doktor untuk mengetahui senaman yang sesuai untuk anda.
4. Amalkan gaya hidup sihat dan berhentilah merokok dan meminum minuman keras (alkohol). Sentiasa beringat bahawa berat badan adalah satu perkara mustahak yang wajar diberi perhatian.
5. Pengambilan Supplement/vitamin yg selamat serta berkesan. 

Merujuk kpd point no 5, anda bole mencuba mengamalkan pengambilan supplement drp Shaklee yg pastinya selamat, berkesan dan tanpa kesan sampingan. Vitamin yg dicadangkan adalah seperti :


1. Detox
Kenapa perlu detox? Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih barulah badan tani dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Cadangan supplement :
===============
♥ Alfalfa
♥ Herb Lax

2. Protein (Membina)
Tahukah anda bahawa utk mengawal berat badan, pengambilan protein sebenarnya sangat penting? Protein bukan saja utk bina badan dan bina muscle malah protein ni sebenarnyalah antara zat yang membantu up kan metabolisme tubuh anda, untuk perkembangan otot (yes of course), dan membantu kita rasa kenyang lebih lama. Lebih best lagi, protein juga mampu membakar kalori sehingga 35%. Apakah protein terbaik??Anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang breasfeed boleh memilih ESP atau MealShake (extra tau sebab ESP ni membantu mempercepatkan penghasilan susu badan) 

Cadangan supplement :
===============
♥ ESP
♥ Cinch shakes

3. Pecah dan Bakar Lemak : Lecithin ni memang asasnya adalah 'fat emulsifier' atau bahasa mudahnya 'pancair lemak'. Lecithin ni apabila bergabung/bertemu dengan lemak akan membuat lemak2 tu 'pecah' dan dia akan 'melekat' pada lemak2 tu dan membawa lemak2 tu keluar dari badan dengan bantuan fiber. Jadi itulah dia tiga suplemen asas yang tubuh kita perlukan dalam proses mengawal berat badan. Selain tu, senaman, amalan pemakanan yang betul, senaman yang konsisten juga penting.

Cadangan supplement :
===============
♥ Lecithin
♥ Omega
♥ Lecithin & Omega

Selamat Mencuba!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Untuk membuat pesanan sila click gambar di bawah
produk shaklee

Selepas selesai pembayaran sila hubungi kami untuk dptkn konsultasi berterusan dgn memberikan maklumat spt "NAMA, PRODUK YG DIBELI ke 019-2602994 Jihan"

atau bole terus hubungi saya seperti di bawah :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini

No comments:

Post a Comment