photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Pendedahan Collagen Yang Sebenarnya

Sebelum kita menginjak dewasa (bawah 25 tahun), tubuh kita sedang membesar & berkembang, dan hormon tumbersaran yang begitu banyak ni menggalakkan berkembangnya otot2 dan ligamen, dan kolagen adalah protein yang terlibat dalam pembinaan otot dan ligamen ni.

kolagen halal


Bila kita dah masuk umur 25 tahun ke atas, hormon tumbesaran ni berkurangan.. dan penghasilan kolagen turut berkurangan, dan kolagen ni pula digunakan untuk menjaga kesihatan otot dan ligamen tadi tu.
Kolagen ni pula, kadar penghasilannya makin berkurang dalam 1.5% setahun.. jadi bila kita berumur 45 tahun, agak2 dalam 75% kolagen yang diperlukan oleh badan kita dah hilang.

collagen serbuk

Dari sudut kecantikan, penurunan paras kolagen berkait rapat dengan kesan penuaan pada kulit. Kulit akan berkedut bila kolagen menyusut.
Kolagen sebenarnya bermanfaat dalam pembinaan tisu2 penyambung. Apabila kolagen berkurangan dalam tubuh, penyambungan antara tisu2 ni menjadi kurang bekesan, lalu menjadikan pengangkutan bahan toksik dalam tubuh ke sistem limfatik menjadi sukar.

tisu kolagen

Ia juga mengganggu pengangkutan nutrisi dan bendalir tubuh, yang akhirnya menyebabkan kesan-kesan yang kelihatan pada kulit dan sel-sel lain.
Bila tisu2 penyambung ni tak dapat berfungsi dengan sempurna, tubuh kita terpaksa menggunakan sistem alternatif untuk mengangkut toksin. Lalu ia memindahkan bahan toksin itu sebagai ‘pembalut’ kepada sel lemak.

Ini adalah antara punca terjadinya selulit, kerana tubuh menjadikan lemak2 tersebut sebagai pelindung – menyimpan toksin.

Pengambilan kolagen memperbaiki fungsi tisu2 penyambung, sekaligus membenarkan toksin dihantar ke sistem limfa dan mendapatkan kembali nutrien dan hidrasi sel bagi kesihatan yang optimum.


Adakah Semua Kolagen Sama?

Tidak. Kolagen terbaik adalah dari sumber haiwan kerana ia mudah diserap oleh tubuh. Dan kolagen dari ikan laut dalam lebih mahal dari kolagen dari ayam kerana sumbernya yang tidak mudah untuk didapati.

kolagen halal

Kolagen terbaik adalah kolagen yang dipatenkan di bawah standard yang terbaik bagi memastikan rantaian asid amino di dalamnya tidak rosak.


shaklee collagen



Usah berkira nak dapatkan yang terbaik. Lebih baik bayar lebih untuk perlindungan awal daripada terpaksa membayar lebih akibat tersalah makan kolagen!
Shaklee Collagen Powder, dari sumber sisik ikan merah laut dalam, mengandungi bahan-bahan penyokong untuk kecantikan dan kesihatan dari dalam.
-------------------------


Credit


Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment