photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Makanan yang membantu anda mengekalkan hidrasi! Jom amalkan

Menurut pakar, setiap manusia perlu mengambil lapan gelas air sehari untuk mengekalkan hidrasi. Tetapi, bagi mereka yang kurang gemar mengambil air masak, anda boleh gantikan dengan pengambilan makanan, terutamanya buah-buahan dan sayur-sayuran.

Tetapi, pengambilan air masak juga amat penting terutamanya pada musim panas. Ketahui makanan yang mampu untuk membantu mengekalkan hidrasi badan anda yang dipetik daripada majalah Health.

1. Timun

Timun mengandungi kandungan air yang banyak di antara sayuran yang lain. Anda boleh mengambilnya bersama salad atau dimakan begitu sahaja. Jika anda inginkan hidrasi yang lebih lagi, kisarkan timun bersama yogurt tanpa lemak. Ia bukan sahaja memberi hidrasi pada badan anda, ia juga sangat baik untuk diambil ketika musim panas.

2. Saderi

Walaupun sayur saderi mempunyai kalori tetapi, apa yang bagus ialah kandungan airnya sangat tinggi yang bagus untuk tubuh badan anda. Selain itu, saderi juga mengandungi folat, vitamin A,C dan K. Saderi juga mampu meneutralkan asid perut dan pengambilan dengan kerap mampu menjadi penawar semula jadi untuk sakit pedih ulu hati.

3. Tomato

Kandungan air yang terdapat dalam buah tomato ialah sebanyak 94.5 peratus. Tinggi bukan kandungan air dalam buah tomato? Anda boleh campurkan bersama salad ataupun dalam roti. Jangan lupa tambahkan ceri manis dan anggur sebagai snek tambahan hidrasi.

4. Tembikai

Kandungan air yang terdapat dalam buah tembikai sebanyak 91.5 peratus. Selain itu, buah jus ini kaya dengan sumber lycopene yang mempu menghalang kanser dan antioksidan yang terdapat dalam buah atau sayuran merah. Selain itu, lycopene yang terdapat dalam tembikai adalah lebih tinggi daripada buah tomato. Pasti sedap untuk diambil semasa waktu panas!!

5. Belimbing

Buah belimbing mengandungi kandungan air sebanyak 91.4 peratus. Rasanya yang manis dan berjus sama seperti buah nanas. Rupanya yang cantik sering menjadi hiasan untuk minuman koktail. Selain itu, buah ini juga kaya dengan antioksidan yang baik untuk jantung. Pesakit buah pinggang perlu menjauhi buah bintang ini kerana buah ini tinggi dengan asid oxalik.

6. Strawberi

Berita baik untuk penggemar buah comel ini, kerana buah ini mengandungi kandungan air tinggi sebanyak 91 peratus yang baik untuk hidrasi badan anda. Selain itu beri biru dan rasberi pula mengandungi kandungan air sebanyak 85 peratus. Anda boleh mengambil buah ini bersama-sama yogurt sebagai snek berkhasiat anda.

Ada tambahan utk mengekalkan hidrasi.. anda bole menjadikan PERFORMANCE DRINK sbg minuman tambah tenaga dan juga membantu mengekalkan hidrasi

BAGAIMANA PERFORMANCE DRINK MEMBANTU MENGEKALKAN HIDRASI?


minuman tambah tenaga

Performance Drink Shaklee meningkatkan daya ketahanan badan dgn memberikan tenaga kpd otot dan sel dgn cepat, menggantikan air yg hilang swktu latihan fizikal, meningkatkan daya tahan otot dan memanjangkan wktu latihan tanpa mencerderakan tubuh. Ia juga mencegah penyahidratan dgn mengurangkan kehausan, mencegah penyahidratan, melembapkan kulit dan kelihatan muda dan mengekalkan paras gula dgn memelihara paras gula darah yg penting bg tenaga otot dan percepatkan sembuhan akibat kecederaan otot!

Jom baca khasiat dan kebaikan Performance Drink ni :

 Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
 Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
 Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan. 
 Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
 Fungsinya tak sama dengan milk booster atau makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.
 Budak2 demam@cirit birit pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia boleh tolong cegah dehydration tu.


Selamat Mencuba!


Hubungi saya untuk HARGA ISTIMEWA :)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ATAU DAFTAR SEKARANG MENJADI AHLI


harga ahli shaklee


Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini

No comments:

Post a Comment