photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

DIET dgn SELAMAT, MUDAH & BERKESAN dengan SHAKLEE

3 Langkah untuk menurunkan berat badan dengan Shaklee;


  • Detox/nyah toksin
  • Memecahkan lemak/fat emulsifier
  • Membina Otot dengan PROTEIN

LANGKAH PERTAMA : DETOX

Mengapa perlu detox / mencuci usus penting??

Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Supplement bagi detox adalah HERBALAX / ALFALFA. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa. Herb-lax pula sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit.


LANGKAH KEDUA : MEMECAHKAN LEMAK

Proses memecahkan lemak boleh dilakukan dengan mengambil LECITHIN / OMEGA GUARD

Lecithin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung di dalam darah, dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

Lemak omega-3 pula  bertindak balas dengan lebih baik kepada hormon yang dipanggil Leptin (Leptin adalah perkataan Yunani bagi nipis). Leptin memberitahu badan kita (otak) untuk menyekat selera makan dan membuatkan kita makan kurang supaya boleh mengekalkan atau mengurangkan berat badan. Leptin meningkatkan metabolisme kita dengan meningkatkan pengeluaran tiroid (tiroid mengawal metabolisme). Leptin juga menyebabkan badan kita untuk membakar lemak untuk menghasilkan tenaga. Jika badan kita tidak bertindak balas dengan baik kepada Leptin maka sebaliknya berlaku - kita akan lapar, dan akibatnya akan menyimpan

LANGKAH KETIGA : MEMBINA OTOT DENGAN PROTEIN

Proses membantu membentuk dan menjaga otot dengan mengambil ESP / CINCH


Protein sangat diperlukan untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan.

CINCH- Rumusan proprietary kami diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Dalam kata lain, leusina dalam Cinch™ Shake membantu anda menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda.

Setiap kali anda menikmati Cinch™ Shake, anda akan memperolehi 24 gram protein dan ini adalah penting. Mengapa? Ini kerana protein digunakan untuk membina otot yang boleh meningkatkan metabolisma anda dan membakar kalori. Makanan yang kaya dengan protein juga dapat menahan kelaparan, ini boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan ringan di antara waktu makan. Dan tidak ketinggalan juga terhadap kandungan leusina dan zat-zat yang diperlukan oleh badan anda.

# Memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa
seperti santapan manis/ pencuci mulut.
# Mengandungi Cinch Pro™ iaitu suatu campuran protein eksklusif
yang diperkaya dengan asid amino leusina
# Diperkaya dengan Leucine™ untuk memelihara otot semasa anda
mengurangkan berat badan.
# Terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian bagi membolehkan
anda berasa puas dan kenyang.
#Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap
sajian
# Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam
darah yang normal dan mengekalkan tenaga.
# Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 dan
mineral yang penting.
# Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan..(soya bukan GMO).

Jika anda ibu yang menyusukan anak, jangan ambil Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP/ MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)


KEBAIKAN SET DIET SHAKLEE
******************************
♥ Badan yg langsing (slim and trim)
♥ nampak lebih anggun
♥ Rasa lebih bertenaga
♥ Meningkatkan keyakinan diri
♥ Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh

SET DIET SHAKLEE SESUAI BAGI
********************************
♥ Mereka yg punya berat badan berlebihan
♥ Mereka yg masih menyusukan anak (breastfeeding mommy) tp mahu mengurangkan berat badan
♥ Mereka yg ingin mengekalkan berat badan yg ideal

Jom kita tengok TESTIMONI














Apa tunggu lagi JOM UBAH SIHAT DGN SHAKLEE!!..INI KALILAH hihihih



Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment