photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Kepentingan Omega 3 DHA dan EPA pada kanak-kanak

Pada   usia awal, kanak-kanak memerlukan pelbagai jenis sumber makanan   antaranya karbohidrat, lemak, protein, fiber, mineral, dan   vitamin.Terdapat beberapa jenis lemak yang perlu di ambil oleh kanak-kanak demi pembentukan minda dan fizikal yang optimum. Untuk mendapatkan kesihatan yang baik, si kecil memerlukan   kandungan lemak seperti linoleik asid dan alpha - linolenik asid yang   juga dikenali sebagai asid lemak perlu. Asid lemak perlu adalah sejenis   lemak yang perlu diambil dari makanan. Hal ini kerana, badan manusia   tidak mampu untuk menghasilkannya sendiri. Kedua-dua kandungan ini   boleh di dapati daripada lemak sayuran serta produk tenusu seperti susu.   Alpha - linolenik asid akan ditukarkan kepada Omega - 3 yang juga amat   penting dalam membantu otak kita berfungsi secara normal.


Selain   itu, contoh Omega – 3 yang lain ialah seperti EPA (Eicosapentanoic   asid) dan DHA (Docosahexanoic asid). Jika dilihat pada label pemakanan,   kita akan lebih mudah mendapati kandungan DHA terutamanya pada produk   susu kanak-kanak. Hal ini kerana kandungan berkenaan amat penting dalam   pembentukan otak kanak-kanak. 

Omega   - 3 dan 6 juga turut menghasilkan sejenis bahan kimia yang dikenali   sebagai eicosanoids. Antara salah satu bahan yang terdapat di dalam   kumpulan eicosanoids adalah prostaglandins. Prostaglandins adalah bahan yang amat penting kepada badan manusia. Di   dalam buku “Omega 3 oils – A practical guide” turut menyediakan  maklumat  penting mengenai peranan prostaglandins antaranya seperti:
  • Sistem imun badan –terutamanya di dalam tindak balas alergik.
  • Sistem pencernaan – mengawalatur sistem pencernaan perut.
  • Membaik pulih sel – pembentukan sel-sel baru.
  • Suhu badan – Memastikan suhu badan manusia normal.
  • Tekanan bendalir – pada bahagian mata dan telinga.























OMEGA GUARD SHAKLEE

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA. 

Kesimpulanya,  utk perkembangan kanak-kanak yg optimum, ibu bapa perlu menggalakkan anak-anak mengambil makanan dari pelbagai sumber makanan demi mendapat khasiat yang seimbang. Cth makanan yg kaya dgn Omega 3 adalah  minyak soya, ikan jenis laut dalam, minyak ikan kod, telur ayam (kaya dgn omega 3), kekacang.. Akan tetapi, masalah kekurangan Omega 3 dlm diet harian boleh dibantu dgn pengambilan supplemen Omega yg lengkap dgn DHA dan EPA

------------------------------------------------------------------

Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment