photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Kolon "KOTOR" PUNCA PENYAKIT!!!!

Assalamualaikum


Selain dehidrasi, sembelit merupakan antara- masalah " kecil-kecil" yg sering dialami di bulan puasa. Biarpun kerap kali dianggap remeh, Sembelit sebenarnye tidak boleh dipandang sebelah mata. Benar masalah yg dialami antara 2 hingga 30 peratus penduduk di dunia ini tidaklah sebesar mana tetapi jika dibiarkan berkumpul dan mengeras di dalam usus  besar, nescaya penyakit lain akan muncul.


Tahukah anda, kanser usus merupakan salah satu faktor punca berlakunya masalah sembelit kronik? Berdasarkan perangkaan, kanser usus merupakan kanser ketiga tertinggi di Malaysia dan statistik daripada Kementerian Kesihatan turut mencatatkan 90 peratus drp penyakit kanser ini adalah mereka yg berusia 40 tahun ke atas. 

Namun kanser ini turut menyerang golongan muda atas faktor pemakanan dan cara hidup yg tidak sihat seperti kurang bersenam dan merokok. Sembelit yg kronik merupakan salah 1 simptom kepada masalah kanser usus atau kolon apabila sel kanser yg semakin membesar bukan shj menyebabkan najis tidak dapat melalui usus dgn sempurna malah terdapat juga masalah lain seperti tidak dapat mengeluarkan angin drp badan. 

Apa yg menjadi masalah ialah, kesedaran mengenai kanser usus masih lagi kurang dikalangan masyarakat nergara ini kerana ramai pesakit datang berjumpa doktor hanya ketika kanser telah berada di peringkat ketiga dan keempat iaitu peringkat yg serius di mana sel kanser telah merebak ke bahagian usus dan organ yg lain.

Apakah Cara untuk menanganinya? 
  1. Anda perlu mengambil lebih serat daripada sayur dan buah serta minum lebih air. 
  2. Dengan melakukan DETOKS, kerana iaCara terbaik untuk rendahkan risiko kanser



Supplement Shaklee yg sesuai untuk Proses DETOKS ini adalah ALFALFA dan HERBA LAX.

HERBALAX - mengandungi 9jenis herba semulajadi spt alfalfa leaves, senna leaves, anise seed, rhubarb root, fennel seed, blue malva flower, buckhorn bark, licorice root dan culver root. Sifatnya menggalakkan tindakan pembersihan yg lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh badan. 

Manfaat Utama 
  • Pembersihan Najis yg tersekat
  • Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
  • Membantu masalah SEMBELIT
  • Tindakan pembersihan yg lembut boleh mengembalikan proses semulajadi pergerakan usus.
  • Mengempiskan perut
  • Mengurangkan dan memberi kepejalan pd perut.

ALFALFA COMPLEX - kaya dgn pelbagai nutrisi dan zat galian. Membekalkan nutrisi yg mne kebanyakan tidak terdapat dalam buah-buahan mahupun sayuran. Kaya dgn protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10vitamins, 8 enzim dan fitokimia.

 Manfaat Utama
  • Mencuci hati, darah dan usus
  • Baik untuk perubahan patologi dlm usus dan perut
  • Memperbaiki saluran penghadaman seperti kembung, sembelit, ulser gastrik, hepatitis dan hyperacidity.
  • Menyingkirkan lemak dan kolesterol
  • Melegakan keletihan
  • Mencegah/merawat athritis.

So penting bg anda detoks kolon sbb makanan  yg dimakan kebanyakan bertoksik. Untuk pengetahuan anda, masa untuk membuang air besar tidak lebih 10minit. Sekiranya masa yg diambil lebih panjang antara setengah jam ke 45minit maka ia adalah sembelit. Ini bermakna KOLON TIDAK SIHAT!!.

UBAH GAYA HIDUP ANDA SEKARANG!!!
AMALKAN PEMAKANAN YG SIHAT DAN MENGAMBIL SUPPLEMENT SEMULAJADI!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment