photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Tips IBU BERPANTANG : Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit

Assalamualaikum semua...

Tahniah kepada mommies yg telah selamat melahirkan anak, tidak kire 1st baby or dh 2nd n seterusnye.. nak tanya mommies ape yg menjadi mimpi ngeri selepas bersalin? huhuh bagi saya sendiri perkara paling ngeri ialah time nk membuang hihih.. pengalaman saya lps bersalin 4tahun lepas, time nk membuang, dh tunggu betul2 sakit perut baru nk pergi toilet sebab ngeri nk meneran nk membuang tu ahahaha.. seriau rasanye sebab takot jahitan terbukak..cermat sgt duduk pon senget2 hihi..tp alhamdulillah xde masalah sembelit cume perasaan takot tu ade...

amalan berpantan shaklee

Saya kenal shaklee bile anak dh umur 2bulan, means saya x berpantang dgn supplement shaklee, tp saya exclusive menyusukan anak dgn supplement shaklee alhamdulillah berjaya sampi hari ni bulan 5 ni cukup 4tahun :) Insyaallah pregnant kali kedua amalkan vitamin dr awl2 lg...skrg pon amek untuk kulit utk berat badan :)

Okeh berbalik kepada tajuk kite, antara amalan berpantang tradisional yg boleh diamalkan untuk mengelakkan sembelit
  • makan pelbagai jenis makanan yg banyak serat spt kekacang, bijirin, buah dan sayuran segar
  • amalkan minum banyak air
  • elak tabiat menahan untuk membuang air besar
Ade  petua di mana ambil beberapa pisang abu, bakar pisang tu dgn kulit nya sekali dgn api kecik. Bakar hingga masak smpi kulit nya kehitaman. Bile dh sejuk cket makan pisang tu. Makan pisang yg masih suam kerana ia membantu sistem pelawasan badan dan memudahkan untuk membuang air besar.

Bagaiman pula dgn cara moden iaitu dgn mengambil vitamin?

Jom kite tonton video ni dulu ye :)

Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit


Ibu muda ni sangat seksa masa pantang anak pertama sampai tak sanggup nak beranak lagi. Tapi bila melahirkan anak kedua, ini pula yg terjadi..



Beliau mengamalkan Set Berpantang Shaklee, yg mana membantu beliau lebih tenaga, luka jahitan cepat sembuh, masalah sembelit dpt diatasi, dpt melembutkan najis dan juga angin2 dlm badan pon keluar dan juga dpt mengekalkn bentuk badan juga.. menarik kan :)...

ubat sembelit ketika berpantang

Hubungi saya untuk HARGA ISTIMEWA :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ATAU DAFTAR SEKARANG MENJADI AHLI




Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment