photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Cadangan Pengambilan Supplement bagi Ibu Menyusu di bulan Puasa

Assalamualaikum semua..

Tak lama je lg dh nak masuk bulan puasa kan.. ibu hamil, ibu menyusu pon digalakkan berpuasa jika mampu dan larat utk berpuasa.. okeh kt sini Jihan nk share la ape yg Jihan amalkan ketika bulan puasa dan pd masa yg sama menyusu kan Hannah tanpa menjejaskan penghasilan susu.. Alhamdulillah dipermudahkan urusan.

Memang saya agak risau sebabnye lepas 4bulan saya bersalin pd Mei 2011, dh masuk bulan puasa..memang stock susu mencukupi cume yela mesti ade prsn risau, "Mesti drop susu aku bulan puasa ni".. tapi ape yg terjadi alhamdulillah rezeki dr Allah susu tetap mcm bukan bulan puasa :) Jihan tepis perasaan negative n sentiasa positive dan yakin x terjejas dgn puasa :)  

Perkara Ibu Menyusu Mesti Tahu ketika Bulan Ramadhan


So kt bawah ni Jihan share ye cara/cadangan yg boleh diamalkn.

Untuk BERSAHUR
  1. makan nasi atau ape saja juadah sahur
  2. makan sekurang²nya tiga biji kurma
  3. minum 1 sudu ESP , 1 sudu Performance Drink dan 1 sudu Mealshake (gabungan TERBAIK), alfalfa 3 biji, b complex 1 biji
  4. minum air kosong secukupnya

Untuk BERBUKA
  1. makan juadah buka puasa.. digalakkan utk makan kurma terlebih dulu
  2. minum 1 sudu ESP , 1 sudu Performance Drink dan 1 sudu Mealshake
  3. makan 3 biji alfalfa, 1 biji vitamin C, 1 biji vita-lea

Sebelum tidur
  1. boleh minum segelas lagi ESP 
  2. makan vitamin lain seperti Ostematrix, Omega, Vitamin E (jika ada). 

minuman tambah susu ketika puasa
Yg ats ni semua supplement yg Jihan ambik..so terpulang pd korang..kalau korang perlukan consultation nk mkn vitamin ape n nak beli bole contact Jihan eh.

kt bawah ni pulak Jihan nk share jugak 10 Perkara Ibu Menyusu Mesti Tahu ketika Bulan Ramadhan 
credit to Suraya Ali

1. Berpuasa itu sebenarnya TIDAK akan mengurangkan jumlah susu ibu (volume of milk supply) yang seorang ibu hasilkan. Ironi nya, susu tetap berkurang walaupun bukan semasa bulan puasa.

2. Magisnya, komposisi susu ibu itu akan mengikut nutrien dan makanan yang diambil semasa ibu itu berpuasa. Dan semasa berpuasa, secara automatis badan ibu akan membuat perubahan terhadap metabolic adaptions hariannya untuk memastikan produksi susu tidak terganggu

3. Walau bagaimanapun, ibu tetap perlu mengikuti diet dan tips2 pemakanan

4. Seperti makan nasi, ayam, ikan ataupun daging, sayur dan buah pada setiap kali waktu berbuka dan bersahur.
5. Elakkan pengambilan minuman berkafein seperti teh, nescafe dan kopi kerana kafein akan menyingkirkan zat yang sepatutnya diperlukan oleh tubuh (tambahan lagi semasa bulan puasa)

6. Sediakan 2 liter air kosong didalam botol air dan minum sedikit demi sedikit bermula dari waktu berbuka dan sehingga waktu sahur

7. Tambahkan dalam rutin Ibu untuk mengepam selama 20 minit sebelum masuk tidur dan 20 minit sebelum/selepas sahur

8. Jadual mengepam semasa hari siang berlangsung seperti biasa (2-3 jam sekali)

9. Makan makanan milk booster seperti halba kini dipermudahkan dalam bentuk minuman dan makanan The Milk Story. Amalkan pengambilan air longan, kurma merah dan lobak putih.

10. Sekiranya ibu menyusu mengabaikan diet di atas berkemungkinan besar mereka akan mengalami waktu yang sukar untuk mengembalikan produksi susu ibu.

Semoga cadangan dan pengalaman Jihan di ats dapat membantu ibu menyusu di bulan puasa nanti... Insyaallah dipermudahkan urusan lg2 kite memang nk berikan yg terbaik utk anak kite kan :)

Kalau ibu2 menyusu nk dpt kan vitamin mcm Jihan bgtau tu, bole contact spt di bawah ye.. selamat mencuba!


**********************************************************************************


Hubungi saya untuk HARGA ISTIMEWA :)


ATAU DAFTAR SEKARANG MENJADI AHLI




Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ

Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 



Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment