photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Tips dan panduan pengambilan supplement Shaklee untuk IBU HAMIL/PREGGY MOMMY

Assalamualaikum...

Welcome to the club mommy to be :) Jika anda baru sahaja tahu yang anda hamil, tahniah! Memandangkan sekarang anda bakal menjadi ibu, anda mungkin tertanya-tanya apa yang anda boleh dan tidak boleh makan kan, ape supplement yg boleh diamalkan semasa hamil, apa yg tak boleh diamalkan :)

panduan pengambilan vitamin bg preggy mommy

Okeh kenapa Ibu hamil sgt memerlukan makanan tambahan pd masa kini?
  • dapat mengurangkan risiko kecacatan ketika hamil
  • Tidak mengambil pemakanan yg seimbang dan sihat
  • mengurangkan kelahiran pramatang & kekurangan berat ketika lahir dan bayi lahir tidak cukup berat
  • membantu ibu kekal sihat dan memberi kekuatan kepada ibu sepanjang tempoh kehamilan.
  • mengurangkan risiko kekurangan nutrisi bagi ibu yang mengalami loya, muntah dan tak selera makan di awal kehamilan

Sesetengah wanita hamil yang selalu loya dan muntah dan tidak berselera makan, berkemungkinan akan kekurangan nutrisi. Jadi, pengambilan suplemen adalah sangat-sangat digalakkan.

Antara supplement/vitamin yg boleh diambil oleh preggy mommy ialah spt:
  • Iron – utk pembentukan sel darah merah yang bawa oksigen ke seluruh badan. Makanan seperti ikan, daging merah dan hati mengurangkan penyerapan iron dalam tubuh, begitu juga kalsium seprti susu, keju dan produk tenusu lainnya. Ambil suplemen iron sejam sebelum atau 2 jam selepas jika makan makanan tersebut.
  • Folic Acid – utk perkembangan fizikal dan saraf bayi di awal kehamilan. Folic acid boleh diamalkan dari sebelum mengandung lagi. Pakar mengesyorkan setiap wanita yang merancang untuk hamil atau dalam 12 minggu pertama kehamilan supaya mengambil 400 mikrogram asid folik sebagai makanan tambahan. 
  • Kalsium – untuk kesihatan tulang, gigi dan gusi ibu. Ibu mengandung cenderung untuk sakit pinggang dan kejang kaki jika kekurangan kalsium. Ibu mengandung perlukan 1000mg kalsium sehari.
  • Omega 3 – penting untuk perkembangan otak, sistem saraf dan penglihatan yang baik. Ikan adalah sumber omega terbaik, terutamanya ikan salmon. Tapi hati2, ada ikan yang diracuni merkuri akibat pencemaran laut.

healthy prenatal shaklee
Okeh yg dibulatkn tu la set MENGANDUNG SHAKLEE. siap ade discount lg skrg ni

Bila dh ade supplemet preggy mommy ni mst korang nk tau jugak kan cara makan vitamin, panduan pengambilan vitamin mcm mana kan kan kan..sebb bile tgk ni sure ade yg ckp "wahhhhhhhh banyak nye nk telan, telan semua skali gus ke?" ehhhh no no no ade cara nye okeh.. so meh nk bg tips pengambilan ye. Ianya sebagai panduan dan cadangan dan ianya adalah flexible mengikut keselesaan dan keserasian.
  1. Sebelum breakfast : Minum Secawan ESP dalam 1sudu ke 2sudu
  2. Selepas breakfast : Ambil 1 biji Vitalea & 1 biji B Complex
  3. Selepas lunch : 1 biji Vitamin C & 1 biji Omega Guard
  4. Sebelum tidur : 4 biji Ostematrix
Okehla semoga ia bermanfaat dan membantu mommies ye :).. Kalau ade yg berminat nk dpt set hamil dgn potongan harga 5%, cepat2 contact Jihan spt di bawah eh! :)

Sebelum tu meh tgk ape Dr HAMID ARSHAT bgtau ni :)

tips pengambilan supplement


**********************************************************************************



Hubungi saya untuk HARGA ISTIMEWA :)


ATAU DAFTAR SEKARANG MENJADI AHLI




Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ

Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 



Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini



No comments:

Post a Comment