photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Vitamin Shaklee yang perlu untuk ibu mengandung


Mengandung adalah saat yang indah bagi seorang ibu dalam menantikan kelahiran si kecil. Namun penantian selama 9 bulan itu perlulah dilengkapi dengan pemakanan yang seimbang agar bayi di dalam kandungan dapat membesar dengan sihat dan baik.


Sayangnya segelintir ibu2 tidak mengendahkan vitamin yang disarankan oleh doktor sepanjang kehamilan walhal vitamin itu sangat perlu untuk memastikan si ibu mempunyai cukup zat dan khasiat untuk terus membekalkan kepada si kecil dalam perut ibu.

lovenurhannahirdyna.blogspot.com


Baru-baru ini saya ke rumah bidan menemami sahabat saya berurut dan kami bertemu dengan seorang ibu yang baru selesai berurut dengan bidan yang sama. Sambil memegang bayinya yang sangat kecil. Bayinya lahir cukup bulan dengan berat hanya 2.1kg sahaja. Sangat kecil dibandingkan dengan saiz badan ibunya yang besar. Saya mengambil peluang memegang bayi tersebut dan bertanya apakah si ibu itu mengamalkan vitamin sepanjang mengandung? Si ibu menjawab tidak kerana berat badannya naik ketika mengandung membuatkan beliau khuatir baby di dalam kandungannya besar. 


Hakikatnya sebagai ibu yang mengandung, kita tidak boleh sama sekali memandang remeh pengambilan vitamin sepanjang mengandung.


Apakah vitamin yang diperlukan sepanjang mengandung :

  • Multivitamin [ sangat penting bila ia lengkap dengan zat besi]
  • Vitamin B
  • Vitamin C
  • Kalsium 
  • Vitamin untuk otak - DHA [ minyak ikan]


Setiap vitamin itu memainkan peranan yang penting untuk memastikan ibu itu bertenaga, tidak pitam atau pengsan kerana kurang darah, kestabilan hemoglobin seperti multivitamin dan vitamin B. Manakala untuk sistem imun ibu dan anak pastinya memerlukan vitamin C manakala Kalsium sangat penting untuk pembinaan darah, saraf serta pembentukan tulang. Minyak ikan pula sangat bagus untuk pembentukan DHA otak bayi.


Kekurangan mana-mana vitamin ini boleh mengganggu pembesaran si kecil semasa dalam kandungan. Antaranya ialah bayi tidak membesar mengikut graf yang sepatutnya, gangguan pembesaran tengkorak bayi, tulang yang lembut dan imun sistem yang rendah.

Maka digalakkan ibu menjaga amalan pemakanan yang seimbang serta vitamin yang disarankan oleh doktor.

Bukan sewajibnya mendapatkan satu2 jenama vitamin tetapi memadai dengan harga yang mampu dibayar. Mungkin ada yang mengambil secara percuma di klinik kerajaan namun sekiranya anda mempunyai sebuah kereta hebat, saya yakin vitamin subsidi itu boleh disalurkan kepada golongan rakyat yang lebih memerlukan yang datang ke klinik hanya menaiki bas.

Shaklee mempunyai produk2 berikut :*

  • Vitalea with iron formula.
  • B complex with Folic Acid.
  • Sustained Release Vitamin C 500 mg
  • Ostematrix [ juga dikenali sebagai kalsium magnesium]

Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~***********************************************
ibu hamil

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Untuk membuat pesanan sila click gambar di bawah
produk shaklee

Selepas selesai pembayaran sila hubungi kami untuk dptkn konsultasi berterusan dgn memberikan maklumat spt "NAMA, PRODUK YG DIBELI ke 019-2602994 Jihan"

atau bole terus hubungi saya seperti di bawah :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment