photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Zat Besi untuk Daya Ingatan yg Kuat!


Zat besi membantu membawa oksigen dari paru-paru ke tisu-tisu termsuk otak. Apabila kadar zat besi dalam darah rendah, tisu akan dahagakan oksigen. Ini menyebabkan bdan rasa lemah, kurang daya ingatan, konsentrasi menjadi lemah, kurang bermotivasi & kurang daya kerja. 

Wanita sering mengalami kekurangan zat besi kerana mereka datang haid setiap bulan, mengandung dan menyusukan bayi. Seorang wanita dewasa memerlukan 15 miligram zat besi setiap hari dan digunakan oleh tubuhnya sebanyak kira-kira 10miligram.

Bagaimana untuk menambahkan zat besi dalam badan?

Makanlah makanan seperti hati, kerang, daging, bijirin dan kacang dan sayuran. Vitamin C seperti jus oren membantu penyerapan zat besi dalam saluran pemakanan. 

Shaklee mempunyai produk multivitamin yang lengkap dengan zat besi 

vitalea shaklee multivitamin pertaman dunia

Ini kerana ianya mengandungi 12 vitamin dan 7 galian yang penting untuk keperluan badan kita. Kandungan setiap vitamin dan galian itu ditetapkan hanya mengikut keperluan dan tidak berlebih-lebihan. Ramai customer ibu terutama mereka yang sudah berumur 40 tahun ke atas sangat selesa dengan multivitamin Shaklee.

Setiap kuantiti vitamin itu adalah pada sukatan yang seimbang.

Ada sesetengah multivitamin yang berada dalam pasaran mengandungi kuantiti setiap vitamin pada kadar yang banyak dan ini akan menyebabkan badan merasa panas dan dehydrate. Berbeza dengan multivitamin Shaklee. Selama 10 tahun ibu mengamalkan multivitamin ini ibu dapat merasakan tiada kekeringan kulit ataupun demam, mungkin disebabkan juga oleh pengambilan air yang mencukupi.Bagi ibu2 yang menyusukan anakmu, pastikan diet yang seimbang agar anak dapat membesar dari segi pertumbuhan fizikal dan mental.

Fakta mengenai Multivitamin Shaklee.

Vita-Lea Iron Formula/multivitamin

Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Kebiasaannya, sekitar usia anak mencecah 6 bulan, kita di syorkan untuk memperbanyakkan sumber zat besi ke dalam makanan anak...contoh terbaik ialah ikan bilis dan bagi ibu menyusu multivitamin atau nama lain vitalea telah di lengkapi dengan iron bagi membantu pembesaran anak dengan lebih baik lg. Ada sesetengah doktor menasihatkan agar ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian agar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Walaubagaimanapun multivitamin beserta formula zat besi ini tidak disarankan diambil dengan minuman susu kerana ianya akan mengurangkan efisiensi penyerapan zat besi oleh badan.

Paling PENTING

Multivitamin Shaklee atau nama VITALEA tidak mengandungi pewarna, perasa atau pengawet dan badan dapat menyerap dengan baik sekali.


credit

********************************************


Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~



How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini

No comments:

Post a Comment