photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Makanan baik untuk ibu hamil ketika Ramadan

Bagi golongan wanita yang hamil, adakalanya perasaan lapar kerap dirasai ketika bulan Ramadhan. Bagi bakal-bakal ibu di luar sana, anda harus berhati-hati ketika memilih makanan baik ketika bersahur mahupun berbuka puasa.


Awasi isi kandungan makanan di dalam bahan yang anda ambil. Jika ianya mengandungi bahan berbahaya dikhuatiri akan memberi akibat yang kurang baik kepada anda dan janin. Tips untuk wanita hamil yang dipetik dari Mingguan Wanita untuk perkongsian kita semua.

1. Asid folik
Salah satu vitamin dalam kelompok vitamin B untuk memproses perkembangan janin. Vitamin ini mampu mencegah kecacatan pada janin misalnya masalah tulang belakang atau lumpuh. Vitamin ini banyak ditemui pada sayuran hijau gelap seperti bayam, brokoli, asparagus, tempe, hati, cendawan, dan pisang.

2. Vitamin C
Vitamin ini berperanan membentuk kolagen pada kulit. Vitamin C jugaboleh menyembuhkan luka-luka dan daya tahan tubuh terhadap jangkitan kuman. Boleh didapati pada buah-buahan segar seperti limau, kiwi, betik, tomato, dan sayuran segar seperti bayam dan brokoli.

3. Vitamin D
Menambah kalsium dan fosfur dalam tubuh. Vitamin D mampu memperbaiki penyerapan kalsium dan alat pencernaan dan menyeimbangkan mineral dalam darah. Sumber makanan vitamin D boleh diperoleh dari tuna, ikan salmon, telur, susu penuh krim dan mentega.

4. Vitamin B12
Menjaga sel dalam badan untuk berfungsi secara normal. Terutama sel-sel saluran pencernaan, sistem urat saraf dan sum-sum tulang belakang. Vitamin B12 boleh didapati pada tempe, kicap, hasil ternakan dan hasil tenusu.

Bagi yg ingin mendapatkan supplement, boleh juga mengambil supplement dr Shaklee. Jom refer gambar di bawah :)

vitamin untuk ibu hamil

vitamin bg ibu hamil

Sekiranya ingin memdapatkan set kehamilan shaklee bole membuat pesanan dgn Clik gambar di bawah

SET KEHAMILAN TRIMESTER 1
ATAU

SET KEHAMILAN TRIMESTER 2 & 3


UNTUK MEMILIH PRODUK LAIN BOLE CLICK GAMBAR DI BAWAH

produk shaklee

Selepas selesai pembayaran sila hubungi kami untuk dptkn konsultasi berterusan dgn memberikan maklumat spt "NAMA, PRODUK YG DIBELI ke 019-2602994 Jihan"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment