photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Supplement Budget Shaklee bagi merawat Darah Tinggi

Assalamualaikum :)

Sebelum kite teruskan dgn tajuk entri tu, nk explain sdkit apa tu Darah tinggi/Hypertensi. Jantung kita bertugas sebagai alat mengepam dimana ia menguncup dan berehat. Aktiviti ini menghasilkan tekanan yang membawa darah keseluruh badan. Tekanan darah ini berbeza bagi setiap seseorang individu dan bacaannya juga berbeza. Bagi tekanan darah yg normal bacaan nya adalah 120/80. Bacaan bg Pre Hypertensi ialah 120-139/80-89. Manakala Hypertensi 140/90 ke atas. 

7 Langkah Kurangkan Tekanan Darah Tinggi

Masalah tekanan darah tinggi? Sebagai langkah permulaan untuk menangani kemungkinan anda mempunyai tekanan darah tinggi, ikutilah tip-tip berikut:
  1. Kurangkan berat badan. Ambil inisiatif untuk mengurangkan atau mengawal berat badan. Kurangkan berat 5kg pun sudah memberikan impak yang ketara dan mudahkan lagi kesan ubat pemberian doktor.
  2. Bersenamlah dengan kerap. Cuba untuk bersam dalam 30-45 minit pada hari minggu. Paling kurang pun 3-4x seminggu. Pada masa yang sama ini juga bantu kurangkan berat badan.
  3. Kurangkan pengambilan garam kepada kurang daripada 2.3g sehari. Garam umpama pasir yang serap air and tingkatkan tekanan darah. Kurangkan kicap, telur/ikan masin dan jangan tambah garam pada makanan yang sudah dihidang. Ingat: 1 teaspoon sudahpun mengandungi 2.3g!
  4. Jangan merokok: Kesan nikotin rokok dapat tingkatan tekanan darah sehingga 10 mm Hg sehingga sejam. Jadi sekiranya anda merokok sepanjang hari, tekanan darah pun lebih tinggi sepanjang masa.
  5. Kurangkan Stress. Stres kerja, duit, kesesakan jalan dan macam-macam lagi tingkatkan tekanan darah buat sementara waktu. Kalau anda mempunyai kronik stres, sudah tentu ia memudaratkan kesihatan anda dan boleh akibat serangan jantung, strok dan macam-macam lagi. Seimbangkan kehidupan anda dan cuba elak dari stres yang berpanjangan.
  6. Amalkan diet yang lebih baik. Sudah tentu diet seharian amatlah penting untuk mengawal dan kurangkan tekanan darah. Ketahuilah keperluan kalori seharian anda. Ini boleh mengawal jumlah makanan dan pasa masa yang masa bantu anda kawal atau kurangkan berat badan. Makan 5-7 hidangan sehari tapi dalam sukatan yang kecil. Lebihkan serat (fiber) seperi grains, nasi perang, buah-buahan dan sayur-sayuran segar.Kawal kolesterol. Biasanya masalah tekanan darah tinggi, berat badan dismapingi dengan masalah kolesterol tinggi. Pastikan anda kawal tahap kolesterol anda dan elak makanan berkolesterol tinggi seperti makanan laut, organ-organ seperti paru-paru, kurangkan lemak-lemak haiwan dan tingkatkan pengambilan serat.Pastikan ada sumber potassium dalam diet anda. Ia dapatkan kurangkan kesan garam pada tekanan darah. Pisang adalah pilihan potassium yang baik dan mudah didapati.Kurangkan pengambilan alkohol dan kafein.
  7. Jangan leka: Pastikan anda melakukan pemeriksaan tekanan darah dengan kerap untuk memantau keadaan kesihatan anda. Walaupun anda tidak mempunyai masalah hypertension, pastikan anda melakukan pemeriksaan tekanan darah setiap 12 bulan sekali.

Vitamin Shaklee bg Merawat Darah Tinggi


set budget darah tinggi shaklee
♡ Mengurangkan Kolesterol & melancarkan darah
♡ Membuang toksin dlm badan
♡ Membantu proses penghadaman yg baik
♡ Mengurangkan paras tekanan darah


1. ALFALFA COMPLEX
  • Menyingkirkan LEMAK & KOLESTEROL - kajian menunjukkan penggunaan jangka panjang drp alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi
  • Mencuci Hati, darah & usus - ia adalah makanan yg sgt beralkali yg boleh mengembalikan kenormalan badan yg berasid, menghilangkan toksin dr badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit & otot.

2. OMEGA GUARD
  • Mencegah penyakit saluran darah & strok - DHA & EPA bole menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yg lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah & peredaran darah yg lancar.
  • Ia effektif membantu mengekalkan tekanan darah normal & ketegangan di leher atau sakit kepala.
  • Ia merendahkan kolesterol, menghindar pembekuan darah dlm badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida & kolesterol LDL, mengawal obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung

3. GARLIC COMPLEX
  • Mengandungi Spearmint - mempertingkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung
  • Memoderatkan Tekanan Darah tinggi -  kajian menunjukkan pengambilan garlic akan menurunkan darah tinggi dgn 8point.
  • Menurunkan kolesterol - menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungu jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari
  • Garlic mampu mengeluarkan raksa dr tubuh dgn pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yg akan menaikkan tekanan darah. Garlic mampu melindungi sel-sel darah dr kemusnahan dr logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.

***************************************************

Untuk pesanan, anda boleh terus klik gambar dibawah ini :)
set bajet darah tinggi
Selepas selesai pembayaran sila hubungi kami untuk dptkn konsultasi berterusan dgn memberikan maklumat spt "NAMA, PRODUK YG DIBELI ke 019-2602994 Jihan"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ATAU DAFTAR SEKARANG MENJADI AHLI




Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment