photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Meal Shakes Shaklee Pilihan Anak-Anak Bijak

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Bagi ibu yang berkerjaya, hujung minggu adalah masa anda bersungguh-sungguh menyediakan sarapan paling sedap di dunia untuk suami dan anak-anak kan? Suami dan anak-anak pasti bergembira dengan air tangan isteri/ ibu mereka. Namun .. apa rasanya bila dah penat-penat masak anak buat muka macam ni?


pic credit to Google image


Rasa nak menangis pun ada kan? Haha! (Gelakkan orang lak!)

Ok. Kenapa anak-anak kita boleh jadi picky/fussy eaters? Ada beberapa sebab.

Yang pertama, memang dalam satu stage dia tengah membesar tu, ada part dalam stage tu yang dia tiba-tiba jadi picky eaters. It is normal ok. Kanak-kanak akan mahu makan certain food, pada certain time dan certain ways. Pada kita (parents), diorang ni 'kelihatan' seperti makan 'sikit' tapi still tumbesaran mereka normal, dan mereka sihat! 

Tapi jangan dibiarkan ya. Kita WAJIB mendisiplinkan mereka dan memperbetulkan "certain food, pada certain time dan certain ways" ini.

Kedua, tak selesa. Back to reason yang pertama. "certain food, pada certain time dan certain ways". So ibubapa (ibu la especially) cuba usahakan anak-anak ni berada dalam keadaan yang selesa, gembira dan excited nak makan. Be creative! Jangan ada tak ada je siapkan makanan anak-anak tu. Mereka much much moreeee intelligent than us tau ;-)

Ketiga, pengaruh keluarga. Haaaa.. ini reason paling 'evil' lah saya rasa. A child learn by example. If we give them a good example, then it is ok. If not? Kita pun dok makan cekedis, minum air A&W, kunyah gula-gula masa main Facebook.. ok.. ok.. saya tahu korang boleh sambung list ni kan? Even, for breastfeed baby, if mak dia pun memang bukan jenis amalkan healthy diet ni, tak mustahil anak dia start ber'solid food' dah jadi picky eaters. Sebab, masa exclusive breastfeed tu pun mak dia dah 'ajar' dia makan tah hapa-hapa. Rite? Not rite? Korang terpaksa agree. So, lead a good example to them ya beautiful mommies and handsome daddies :)

Cara nak atasi?

Mudah. Terbalikkan semula semua proses di atas. TIGA je pun. I'm sure you can.. we can 

Selain daripada tu, apabila anak-anak dah start jadi picky eaters, means, ada certain nutritions dalam badan dia dah mulai berkurangan. Bahaya. So, instead kita gigih menterbalikkan proses-proses di atas, we can try to give our kids supplements. Supplements that aid their body to get the nutritions they need, sekaligus membantu untuk 'reset' semula sistem badan, inshaALLAH. 

Pilihan saya? Jom baca testimoni ni



Hanya satu sudu kecil sehari untuk anak-anak. Satu daripada sekian usaha anda untuk memberikan nutrisi terbaik untuk si cilik tersayang.

Asasnya, Meal Shake merupakan :
  • Sarapan segera yang berkhasiat
  • Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
  • Hidangan segera untuk para atlet
  • Kudapan menarik pada bila-bila masa
  • Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium
  • Sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan 
  • Menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.
  • Mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




Untuk membuat pesanan sila click gambar di bawah
produk shaklee

Selepas selesai pembayaran sila hubungi kami untuk dptkn konsultasi berterusan dgn memberikan maklumat spt "NAMA, PRODUK YG DIBELI ke 019-2602994 Jihan"

atau bole terus hubungi saya seperti di bawah :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment