photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Cegah jerawat dengan menggunakan bawang putih

Masalah jerawat di wajah sememangnya menjadi penyebab seseorang wanita itu tidak yakin untuk melangkah ke luar rumah. Selain membuatkan kulit terasa pedih dan kemerah-merahan, jerawat juga sangat tidak digemari kerana akan membuatkan wajah sedikit comot dan tidak berseri.

Namun, kini anda tidak perlu khuatir lagi kerana masalah ini boleh diselesaikan dengan hanya menggunakan sebutir bawang putih sahaja! Seperti yang dipetik dari delightedmomma.com, ada beberapa manfaat yang boleh diperolehi daripada bawang putih, di antaranya adalah:
  • Membantu mengeluarkan peluh.
  • Menurunkan tekanan darah. 
  • Menurunkan gula darah (baik untuk diabetes tahap 1). 
  • Bawang putih tergolong dari anti parasit. 
  • Merangsang sistem kekebalan tubuh. 
  • Boleh meredakan jangkitan yang disebabkan oleh cendawan. 
  • Sangat efektif untuk mencegah pertumbuhan jerawat. 

Sekiranya permukaan kulit anda sudah mempunyai tanda-tanda kemunculan jerawat, jangan lupa untuk mengambil sebutir bawang putih dengan segera.

 garlic mask

Gunakan bawang putih yang masih segar dan kupas kulitnya lalu digosokkan dengan menggunakan bahagian tengah bawang tersebut yang sedikit berair ke area kulit anda yang berjerawat.

Gosokkan selama lebih kurang satu minit dan biarkan selama beberapa jam atau semalaman lalu dibilaskan dengan air bersih.

Untuk mendapatkan hasil yang maksimum, anda boleh melakukan rawatan ini pada setiap hari selama dua minggu tetapi hentikan segera jika terdapat sebarang infeksi pada kulit wajah.

Bawang putih lazimnya membantu rasa makanan menjadi lebih sedap dan lazat, dan kini boleh digunakan sebagai ejen mencegah jerawat.

Jika masalah jerawat kerap mengganggu rutin harian anda, apa kata anda cuba lakukan tips ini di rumah?

Sangat praktis dan mudah bukan? Selamat mencuba!



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Untuk membuat pesanan VITAMIN SHAKLEE sila click gambar di bawah
produk shaklee

Selepas selesai pembayaran sila hubungi kami untuk dptkn konsultasi berterusan dgn memberikan maklumat spt "NAMA, PRODUK YG DIBELI ke 019-2602994 Jihan"

atau bole terus hubungi saya seperti di bawah :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini

No comments:

Post a Comment