photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Adakah Anda Pengidap ASTHMA? : Tips mengawal dan mencegah serangan Asthma

Asthma merupakan penyakit yg melibatkan sistem respiratori. Ia mengganggu paru-paru dr berfungsi secara sihat di mana berlaku keradangan & sekaligus mengakibatkan pengucupan saluran pernafasan. Serangan asthma berlaku apabila terdapat perubahan di dalam saluran pernafasan. Perubahan yang dimaksudkan adalah inflamasi atau bengkak yang seterusnya mengakibatkan saluran pernafasan menguncup dan peka terhadap rangsangan luar.

Inflamasi Tiub dalam saluran pernafasan mudah mengalami iritasi, menjadi bengkak dan kelihatan, merah. Seterusnya lendir yang pekat akan dihasilkan dan menyumbatkan saluran pernafasan. Pesakit akan mula batuk apabila dia cuba untuk mengosongkan saluran pernafasan yang tersumbat ini. Sekiranya inflamasi kerap berlaku dan keadaannya teruk, tisu saluran pernafasan akan menebal secara kekal. Ini menyebabkan pesakit lebih sukar bernafas.
  • Kuncup: Otot yang mengelilingi saluran pernafasan mungkin menguncup dan menyebabkan saluran pernafasan menjadi sempit. Keadaan ini dinamakan bronkospasme atau bronkokonstriksi. Pesakit akan berasa dadanya ketat.
  • Peka: Saluran pernafasan amat peka terhadap pendedahan kepada benda- benda luaran seperti habuk, asap rokok, atau udara sejuk.
ubat asthma shaklee
Bagaimana Omega-3 mampu mengurangkan SERANGAN ASTHMA?


Asid lemak yg terkandung dlm Omega-3 merupakan 1 supplement yg boleh diambil oleh pengidap Asthma, kerana Omega-3 bertindak sebagai agen ANTI KERADANGAN. Ia memberikan kesan PERLINDUNGAN dr pengecutan sistem pernafasan.

Ketika pesakit diserang Asthma, secara automatik badan pesakit tersebut akan menghasilkan lebih 3x ganda LEUKOTRIENE B4 (LTB4) iaitu bahan keradangan. Dgn Asid Lemak Omega-3, badan pesakit dpt mengurangkan penghasilan LTB4 ini dan membantu meningkatkan penghasilan bahan lain bg LTB4 ini iaitu dikenali sebagai LTB5. Penghasilan LTB5 yg lebih banyak dpt membantu mengurangkan serangan Asthma.

Sebelum itu mari kite tonton video ni..bagaiman asthma yg kronik berkurang dan tidak lg bergantung pd Inhaler :)



Jadi cegah dan kawal Asthma dgn mengambil Omega-3 yg mencukupi 


***************************************************************
Hubungi saya untuk HARGA ISTIMEWA :)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ATAU DAFTAR SEKARANG MENJADI AHLI




Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ



Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini

No comments:

Post a Comment