photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja? Tips mujarab mengawal GASTRIK!

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Gastrik adalah masalah yg sgt lazim..Ada yg terkena gastrik sebab sengaja skip makan nak kurus punya pasal dan ada jugak yg tak sempat nak sarapan & lunch dek terlalu sibuk kat tempat kerja mengalahkan perdana menteri US. WORST, sekali dah kena gastrik berkemungkinan besar terseksa selama-lamanya. tak kena ulser peruts tu dh kira cukup beruntung sangat dah.

Gastrik dibahagikan kepada dua jenis iaitu gastritis (keradangan lapisan mukosa yang melapik dinding perut) dan ulser perut atau peptik pada lapisan sel yang lebih dalam (lebih teruk berbanding gastritis). Biasanya apabila orang berkata mereka ada masalah gastrik, ia merujuk kepada keadaan pertama (gastritis).

Sewaktu perut terasa lapar atau tubuh memerlukan makanan, perut akan mengeluarkan asid gastrik. Jika di dalam perut kosong atau tidak terdapat makanan, maka asid tersebut akan mengikis dinding permukaan dalam perut. Jika lapisan pertahanan ini menjadi lemah, ulser berlaku kerana asid hidroklorik boleh sampai ke sel dan menyebabkan keradangan.


Apa Punca berlakunya Gastrik?
  1. Kandungan asid yang tinggi dalam perutPenyakit gastrik ini dipercayai disebabkan oleh ketidakseimbangan kandungan asid dan pepsin di dalam usus. Pengeluaran asid yang berlebihan menyebabkan terjadinya ulser.  
  2. Makan makanan pedas - Orang yang gemar makanan pedas adalah lebih cenderung mendapat gastrik asid. Ini adalah kerana kepedasan itu adalah sesuatu yang merangsang rembesan jus gastrik asid di dalam perut. 
  3. Makan tidak teratur - Selain stres, kurang tidur, kepenatan serta tidak menjaga waktu makan yang betul juga boleh mengundang penyakit gastrik. 
  4. Merokok dengan kerap - Beberapa kajian sains menunjukan bahawa bahan kimia yang terdapat di dalam rokok boleh merangsangkan kelenjar rembesan jus gastrik.
  5. Pengambilan kopi dan teh secara berlebihan - Kopi dan teh mengandungi kafein yang merupakan perangsang saraf yang menyebabkan kelenjar jus gastrik di perut menjadi lebih aktif

tips merawat gastrik

Bila kita tau punca penyebab gastrik jd kite perlu tau bagaimana untuk mengawal dan sekaligus merawat masalah gastrik ni. okeh ni ade beberapa TIPS yg boleh korang cuba ye :) 
  • Tumbuk tujuh biji lada hitam, lima ulas bawang putih, lima ulas bawang merah dan halia sebesar ibu jari. Apabila sudah lumat, minumlah airnya.
  • Anda juga boleh mencuba petua yang kedua dimana anda perlu ramas tiga biji pisang kelat yang masak bersama kulitnya dan ambil airnya untuk diminum.
  • Petua yang seterusnya adalah dengan masakkan susu kambing asli (mentah) bersama buah tamar. Amalkan meminumnya selalu. 
  • Kurangkan pengambilan makanan pedas bg perut yg sensitive
  • Cuba atur pola makanan anda 4-5 kali sehari, dalam jumlah sedikit namun dengan kandungan kalori yang cukup dalam sehari.
  • Kurangkan merokok kerana merokok mampu meningkatkn jus gastrik
  • Minum air bersama habbatus sauda' - bolehlah campurkan sedikit serbuk habbatus sauda' ke dalam air minuman anda. Saya memang amalkan setiap pagi. Tumbuk dlm 1sudu kecik then cmpur dlm air bersama madu sedikit. Insyaallah membantu memberi kelegaan segera bagi sebarang sakit perut termasuklah gastrik, pedih ulu hati atau cirit birit.
Rasullullah SAW pernah bersabda:
"Tetaplah dengan Habbatus Sauda' kerana sesungguhnya ia mengandungi ubat segala penyakit kecuali Mati "

(hadis Sahih Bukhari dan Muslim)

  • Minum segelas ESP Shaklee - ESP Shaklee adalah minuman protein soya Non GMO yang selamat untuk pesakit gastrik. Bukan sekadar melegakan gastrik, bahkan ia membantu memulihkan lapisan dinding perut yang berasid dan mengelakkan gastrik berulang jika diamalkan selalu..Minuman ESP berglisemik rendah menjadikan ianya sangat sesuai untuk membantu mereka yang mudah lapar bertahan lebih lama. Sebab itulah ia juga sesuai bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan. Ade juga yg tambah Ostematrix dan juga peppermint ginger :)

Okeh mari kite tgk video ni..mcm mne sengsara gastrik kronik 10tahun terubat dgn tak sengaja..


Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja? Biar Betul..



lagi testimoni pengguna ESP Shaklee :) dan masalah gastrik yg dpt dikawal

ubat merawat gastrik

Jika tidak dicegah boleh menjadi serius. Jika anda mengalami rasa sakit di pangkal ulu hati, sering rasa mual, perut kembung, muntah-muntah, ini bermakna anda sebenarnya mengalami simptom-simptom  penyakit gastrik.

Jadi, jangan pandang ringan terhadap penyakit ini kerana ia juga boleh mengundang maut. Sebelum terlambat, anda perlu betul-betul menjaga waktu makan supaya lebih teratur.Maka mencegah itu lebih mudah daripada mengubati!


**********************************************************************************

Hubungi saya untuk HARGA ISTIMEWA :)


ATAU DAFTAR SEKARANG MENJADI AHLI




Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ

Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 



Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini



No comments:

Post a Comment