photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Rambut gugur segenggam: Vitamin Shaklee Untuk Masalah rambut gugur


Segenggam kau! Banyaknya rambut lepas sikat..tu yang dapat dari sikat.Kalau yang bertaburan di lantai atau di dalam bilik air?huuuu.. Yun Nam la jawabnya.. heheeh

vitamin shaklee untuk masalah keguguran rambut

Kenapa Rambut gugur?
1) Penurunan mendadak Estrogen selepas bersalin: Kandungan Estrogen yang tinggi semasa mengandung menyebabkan pembentukan scalp rambut yang sihat dan ia mengunci akar rambut dengan kuat maka pertumbahan rambut berlaku dengan baik. Tetapi sebaik sahaja bersalin penurunan kadar estrogen secara mendadak menyebabkan akar rambut longgar dan mudah gugur.

2) Pengambilan makanan berproses sebagai diet harian: Rambut juga seperti rumput hijau di padang, perlukan bekalan nutrient dan air yang cukup agar ia tumbuh subur. Pengambilan diet dengan makanan berproses menyebabkan badan kita sukar untuk menerima nutrient yang cukup untuk berfungsi. Otak akan menghantar gelombang untuk mengambil nutrient dari rambut kerana rambut secara amnya tidak mempunyai fungsi penting dalam meneruskan aktiviti harian. Kerana kekurangan nutrien seperti zinc, zat besi, protien dan lain-lain menyebabkan rambut kusam dan akhirnya gugur.

3) Stress: Stress memerlukan banyak B-complex, maka dengan kurangnya B-complex dalam tubuh makan zat ini akan di serap seperti di atas dari Rambut. Stress juga menyebabkan sekatan pada salur darah yang menyukarkan penyaluran nutrient kepada rambut.


Vitamin apa yang sesuai untuk masalah ini?

1. Supplement Zinc penting dan banyak membantu pertumbuhan rambut serta menguatkan kutikel rambut. Sebiji vitalea Shaklee mengandungi 7.5mg zinc....tapi tak cukup untuk membekalkan keperluan zinc yang diperlukan badan si ibu(hamil/menyusu).. Tahukah anda perempuan yang hamil dan menyusu memerlukan 11-12 mg zincdalam diet seharian mereka..jadi pengambilan tambahan zinc terutama dlm pantang sangat membantu mempercepatkan proses baik luka dan mengelakkan masalah rambut gugur .

Nutrition facts:Sebiji zinc Shaklee membekalkan 15mg (100% of keperluan harian) dan 115mg Calsium (12%daripada keperluan harian)


TAHUKAH ANDA...Zink bukan sahaja membantu menguatkan kutikel rambut..tetapi ia dapat meningkatkan daya ingatan dan tempoh penumpuan.




2. Protien penting pembentukan sel-sel baru. Untuk rambut-rambut baru tumbuh dengan sihat, badan perlukan sumber protien yang cukup.ESP dan mealshake ada sumber ini.


3. B Complex untuk mengatasi masalah stress harian. Dengan bekalan Vitamin B Compleks untuk menampung kepelluan seharian, stress berkurang, maka masalah ini akan dapat diatasi.

Jom Cuba!
*tak mahal pon,daripada kehilangan mahkota kepala..hihi

credit

Untuk membuat pesanan SET KEGUGURAN RAMBUT, sila klik gambar di bawah



UNTUK MEMILIH PRODUK LAIN BOLE CLICK GAMBAR DI BAWAH

produk shaklee

Selepas selesai pembayaran sila hubungi kami untuk dptkn konsultasi berterusan dgn memberikan maklumat spt "NAMA, PRODUK YG DIBELI ke 019-2602994 Jihan"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini

No comments:

Post a Comment