photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Sebulan Puasa Ganti, Susu Tak Terjejas

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Antara cabaran bagi ibu menyusu adalah untuk berpuasa dan memastikan kuantiti susu tidak merudum. Bagaimana pula cabarannya jika perlu menggantikan puasa selama sebulan? Sedangkan untuk ganti 4-5 hari pun ada yang bertangguh-tangguh apatah lagi jika sebulan.

Ikuti kisah Ira yang melahirkan anaknya pada 1 ramadhan tahun lepas dan perlu menggantikan puasa selama sebulan. Apakah perisai yang dipakainya untuk memastikan badan segar bugar? Adakah susunya merudum dengan jayanya?

__________________________________________________________________

Tahun lepas Syamimi lahir pada 1 Ramadhan. Malam sebelum puasa tu, memang saya dah ada sikit2 contraction. Tapi saya buat bodoh je sebab saya pernah dapat false alarm masa week 24. Masa false alarm tu, siap keluar darah lagi. Siap warded kat Columbia Asia lagi 3 days. Masa tu Allah saja yang tahu. Doa doa doa je keje saya. Sebab saya tak mau bersalin awal. Aiman pon beza 7 bulan je dengan adik dia yang kat dalam perut masa tu. Saya tak ready lagi untuk baby kuar. Masa tu, saya tetapkan jugak lagi consume vitamin Shaklee for preggy mommies termasuk ESP. Memang saya tak tinggal. Dan alhamdulillah everything kembali normal.


Malam satu Ramadhan tu, saya siap g rumah boss lagi sebab beliau celebrate birthday anak die sambil buat jamuan untuk preparation puasa esoknya. Hehe. Malam tu, saya sakit jugak..Tapi rasa macam sikit2..tapi mungkin ia kuat,cuma bagi saya ia sikit. Kena positive thinking masa tu. Konon2lah! Huhu. Aiman still direct feeding dengan saya masa tu. Pagi esoknya, saya siap2 nak g keje lepas ready sahur sume..Tapi hubby nampak saya macam menahan sakit. Tapi saya ckp ok je ni..huhu..dia cdgkan untuk saya amik MC hari tu. Mana boleh, ni 1st day puasa. Mesti semangat nak keje. Tiba2 nak amik MC plak..hihi..Tapi, pukul 7 masa nak kuar rumah, saya perasan sakit ni tiap 5 minit. So I knew that it is contraction!! So terus gtau my boss yang saya nak kena g Columbia Asia untuk buat check up pagi ni sebelum masuk ofis. Kalau takde pape,saya masuk ofis. Tak gtau lagi kat Kak Laily yang saya tengah contraction. Kang false alarm pulak. Huhu..



Sampai je kat Columbia Asia, saya dapat rasa contraction tiap 2 minit. Saya bgtau nurse kat kaunter tu. Terus dia cuak. Tapi saya relek je..Siap nak jalan naik atas lagi. Tapi dia tak bagi!! After checking my contraction level, dia cakap memang contraction. Dah selang 1 minit. Dia nak cek jalan saya..Saya cakap taknak sebab pose..nanti batalla pose saya..adeke boleh cakap camtu lagi masa tu..huhu..sayang kat pose lagi tuh..hehe..tapi last2 bagi je cek..rupanya dah 5cm..Huhu..tunggu doc aida datang..saya dah boleh deliver..G masuk labour room pon saya cakap nak jalan je..alhamdulillah saya berjaya deliver bersama hubby di sisi. Memang saya sahur minum 2 sudu ESP dan semua vitamin Shaklee masa tu selain daripada makanan2 lain especially kurma. Alhamdulillah dengan izin Allah ia membantu saya kekal bertenaga.



Masa kak hawa datang visit saya lepas bersalin pon..dia cakap saya bertenaga tak macam orang bersalin. Seronok! Dahla dapat baby girl. So anak saya sekarang dah sepasang.:)



Actually saya nak cerita pasal saya menggantikan puasa sebulan tahun ni sebab berpantang bermula 1 Ramadhan tahun lepas. Walau pon saya berpuasa, susu saya tetap maintain. Saya sangatlah suka. Sebab susu saya ni je yang saya bagi kat anak saya Syamimi yang berusia 11 bulan. Tak bagi susu formula lagi. Saya tekad untuk continue bagi susu ibu untuk syamimi sampai 2tahun.

Saya amalkan Performance drink,ESP dan Shaklee breastfeeding set serta ostematrix untuk memastikan saya boleh menggantikan puasa sebaik mungkin tanpa terlalu penat. Performance drink boleh mengurangkan dehydration badan kita sewaktu berpuasa. ESP kekal memberikan tenaga kepada kita sepanjang hari. Ostematrix adalah kalsium yang boleh memberikan 100% keperluan kalsium yang diperlukan untuk badan kita. Begitu juga dengan vitamin Euphoria set breastfeeding. Ia mengandungi B compleks, Vitamin C, Vitalea dan Alfafa sebagai milk booster. Syamimi minum sikit pon memang dah kenyang sbb saya amik ESP..dalam sehari sekarang ni dia cuma minum 9 oz. Tupon dalam 3-4 kali minum. Yelah kan..syamimi pon dah start makan dah.

Kredit to : Ira

_________________________________________________________________

Sudah dapat jawapan persoalan di atas?

1) Adakah Ira berjaya berpuasa selama sebulan?

    Ya, Ira telah berjaya dengan jayanya.


2) Adakah kuantiti susu Ira merudum sepanjang tempoh puasa ganti?


    Kuantiti susu Ira tetap sama seperti hari tidak berpuasa.

3) Apakah rahsia/perisai yang Ira gunakan?

   Ira menggunakan produk Shaklee iaitu Euphoria Breastfeeding Set B+OsteMatrix+ESP yang juga dikenali    sebagai Tripple M set dan tidak lupaPerformance Drink untuk memastikan badan tidak letih daripada  kehilangan air.

Credit:Rahsia Vitamin



UNTUK MEMBUAT PESANAN PRODUK SHAKLEE SILA KLIK GAMBAR DI BAWAH

produk shaklee

Selepas selesai pembayaran sila hubungi kami untuk dptkn konsultasi berterusan dgn memberikan maklumat spt "NAMA, PRODUK YG DIBELI ke 019-2602994 Jihan"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini

No comments:

Post a Comment