photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Tips elak Andropaus untuk lelaki!

Tahukah anda bahawa lelaki juga akan mengalami situasi sama seperti wanita yang mengalami menopaus? Ia dinamakan Andropaus, dan ia dapat dilihat melalui perubahan rupa bentuk badan serta dengan perubahan sikap, kelakuan, keletihan, hilang tenaga dan kurang bersemangat melakukan sebarang aktiviti melibatkan kerja.

Andropaus selalunya berlaku apabila umur lelaki menginjak 40an dan ia menyebabkan kekurangan hormon testeron yang mana ia turut mengurangkan penumpuan, ingatan dan nafsu seksual seseorang lelaki. 

vitamin shaklee untuk kesuburan lelaki

Mari kita berkongsi dengan beberapa tips atau langkah-langkah berjaga-jaga bagi mengelak anda menghadapi andropaus. 

1. Pemakanan sihat 
Mengamalkan pola makan yang sihat boleh mempengaruhi tahap kesihatan seseorang lelaki kerana jika kesihatan berada dalam tahap yang teruk, kemungkinan paras hormon testosteron akan menurun dan menyebabkan anda mudah mendapat pelbagai simptom andropaus. Elakkan makanan yang mengandungi kafein terlalu banyak kerana ia boleh meningkatkan perasaan gementar pada saraf. 

2. Jaga tidur 
Menjaga kualiti tidur yang baik dapat mengelakkan sebarang penyakit kerana ini dapat membantu organ dalaman seperti jantung dan minda kita untuk bergerak aktif. Kekurangan masa dan kualiti tidur juga dikatakan akan menghakis keupayaan dan fungsi badan sehingga mendedahkan kita kepada penyakit jantung, diabetes dan lain-lain penyakit terutama ke arah mendapat andropaus. 

3. Jangan merokok 
Merokok meningkatkan risiko sehingga 10 kali ganda mendapat lebih daripada 40 jenis penyakit serius seperti kanser paru-paru, penyakit jantung dan angin ahmar dan lain-lain. Tidak dinafikan asap rokok mengandungi 4000 bahan kimia yang boleh mempercepatkan lagi gejala-gejala andropaus. 

4. Bersenam 
Aktiviti fizikal merangkumi semua pergerakan badan yang menggunakan tenaga dalam kehidupan seharian seperti bekerja, berekreasi, bersenam dan bersukan. Hidup tidak aktif boleh mengakibatkan timbulnya pelbagai penyakit. Senaman yang kerap juga perlu diambil kira kerana pada peringkat andropaus, pertambahan berat badan secara tiba-tiba akan berlaku. Selain itu, kajian menunjukkan bahawa senaman membantu seseorang individu mencapai emosi yang lebih stabil.

Selain drp di atas boleh juga mengamalkan pengambilan supplement utk kesihatan lelaki dan juga untuk kesuburan lelaki. Antara supplement Shaklee yg sesuai adalah spt Zinc Complex, CoQHealth Plus dan Vitamin E.
vitamin shaklee untuk kesuburan lelaki

1. Zinc - tahap zink meningkatkan kesuburan lelaki dengan ditunjukkan melalui peningkatan tahap sperma, memperbaiki bentuk, fungsi dan kualiti sperma lelaki dan mengurangkan ketidaksuburan. 

2. Vitamin E lengkap dgn Selenium - diperlukan untuk menghasilkan sperma. Kajian menunjukkan lelaki yang kurang kandungan sperma juga didapati mempunyai kandungan selenium yang rendah. Selenium meningkatkan  kesihatan dan mortaliti sperma lelaki 

3. CoQHealth Plus - meningkatkan mortaliti sperma dalam air mani. Ia juga antioksidan penting yang membantu melindungi sel daripada kerosakan akibat radikal bebas. Ia mungkin memberi kesan lebih baik kepada kesihatan telur 



Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini



No comments:

Post a Comment