photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Pudarkan Stretch Mark Ibu Hamil dgn ESP & Vitamin C Shaklee

Kemunculan stretch marks mungkin membawa mimpi ngeri kepada segelintir wanita mengandung. Tetapi malangnya, kebanyakan wanita mengandung tidak dapat lari daripada mengalami stretch marks. Berdasarkan kebanyakan sumber, stretch marks adalah masalah lazim bagi wanita mengandung dan dianggarkan 70% wanita mengandung akan mengalaminya apabila mula memasuki trimester kedua.

Seiring dengan pertambahan berat badan di trimester kedua dan ketiga kehamilan, kulit mula meregang dan garisan kecoklatan atau kemerahan akan mula terbentuk bergantung kepada warna kulit. Secara umumnya, ia berlaku di bahagian abdomen dan payudara dan ia boleh menjadi musuh kepada kulit wanita hamil yang paling utama!

Apakah stretch marks?

Stretch marks atau tanda regangan adalah garisan kulit yang berbeza-beza panjangnya dari beberapa milimeter sehingga belasan sentimeter. Stretch marks bermula dengan timbulnya garisan berwarna merah atau ungu pada kulit dan ia akan merebak seterusnya ke kawasan kulit sekitar. Lama-kelamaan, tanda itu akan mula merekah dan berwarna terang apabila terserap kedalam kulit. Bentuknya kemudian menjadi garisan-garisan yang bergerigi.

Stretch marks dapat hadir di mana saja pada tubuh anda, tetapi yang paling lazim adalah di tempat-tempat di mana lemak tersimpan atau di bahagian kulit yang sering tegang. Tempat yang paling umum adalah perut (terutama dekat pusat), payudara, disekitar paha, perut, dada dan lapisan bawah lengan. Selain daripada mengganggu penampilan, stretch marks amat jarang sekali membahayakan kesihatan.

Mungkin ada yang keliru antara stretch marks dengan selulit. Berbeza dengan stretch marks, selulit terjadi akibat pembentukan lemak dan air di bawah kulit yang bercantum dengan kolagen di kawasan-kawasan badan tertentu. Selain itu, ia biasanya berpunca daripada faktor keturunan di mana wanita yang kurus dan mengamalkan gaya hidup yang sihat juga boleh mengalami masalah selulit.

Bagaimanakah stretch marks terjadi? 

Kulit terdiri dari tiga lapisan, lapisan paling dalam disebut hipodermis, lapisan tengah dermis dan yang paling luar epidermis. Terjadinya stretch marks adalah pada lapisan dermis. Selama kehamilan, dinding perut meregang untuk menampung rahim yang membesar. Stretch marks terjadi ketika lapisan dermis teregang melebihi daya fleksibilitinya. Akibatnya,  dermis beransur nipis dan akirnya pecah sehingga membentuk stretch marks. Stretch marks sebenarnya hanyalah kerutan kulit di mana  lapisan dermis sahaja yang terjejas sedangkan lapisan epidermis di atasnya tetap utuh.
ESP shaklee pudarkan stretch mark ibu hamil
Cara mengurangkan stretch mark

Bagaimana untuk mengatasinya??

Pakar berpendapat bahawa stretch marks lebih mudah untuk dirawat sekiranya anda menanganinya seawal mungkin. Anda juga dinasihatkan untuk menyapu lebih banyak losyen vitamin E bagi memastikan ia lembap, minum lebih banyak air untuk mengekalkan kandungan air dalam badan serta makan makanan yang kaya dengan vitamin C, E dan zink bagi meningkatkan kesihatan kulit. 

Vitamin C penting untuk pembentukan KOLAGEN. Kolagen adalah sejenis PROTEIN, iaitu kumpulan utama kulit yang menghubungkan dan menyokong tisu badan yang lain seperti kulit, otot, tendon, tulang, urat, organ dalaman serta terdapat dalam gigi. Secara semulajadi, ia memerangkap kelembapan dan kekelatan badan.

ESP Shaklee (Isolated Soy Protein) juga dapat membantu mengurangkan dan memudarkan kesan stretch mark. Ini kerana ESP merupakan PROTEIN terbaik serta lengkap dgn asid amino dan juga sumber vitamin dan mineral. Apabila ibu hamil KEKURANGAN PROTEIN boleh menyebabkn KEKURANGAN COLLAGEN dlm badan. Kolagen bersama-sama keratin menjadikan kulit kuat dan anjal dan secara tidak langsung membantu mengurangkan stretch mark. ESP Shaklee bertindak memperbaharui sel-sel kulit dan menghasilkan kulit baru yang lebih cantik dan tegang.

So sebab itu la pentingnya VITAMIN C dan ESP (protein) bg ibu hamil supaya kurang kedutan(stretch mark)

Jom lihat apa kata mereka yg telah mencuba :)

supplement shaklee hilangkan stretch mark
Testimoni Stretch Mark dan supplement Shaklee
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Masih belum mendaftar menjadi ahli? Jom daftar sekarang

*********************************************



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Untuk membuat pesanan sila click gambar di bawah
produk shaklee

Selepas selesai pembayaran sila hubungi kami untuk dptkn konsultasi berterusan dgn memberikan maklumat spt "NAMA, PRODUK YG DIBELI ke 019-2602994 Jihan"

atau bole terus hubungi saya seperti di bawah :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini

No comments:

Post a Comment