photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Tips untuk Mengawal dan mengatasi Asthma dan Dehidrasi

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Assalamualaikum semua...siapa dkt sini senang diserang asthma? ramai yg bertanya " saya ni mudah sgt diserang asthma, dlm sebulan tu 2x saya diserang" Adakah kite tahu faktor yg menjadikan badan kite mudah utk diserang asthma?

Antara faktor paling famous ialah cuaca yg sejuk. Tapi tahu tak selaian drp cuaca sejuk, faktor cuaca yg panas membahang jugak merupakan slh 1 punca kite mudah diserang asthma! eh cuaca panas pon bole jd punca Serangan ASTHMA ke? okeh nnt saya kupaskn di bawah ye :)

Memang tidak dinafikan Asthma boleh terjadi disebabkan cuaca yg sejuk.. TETAPI!.. kekurangan air dlm tubuh badan ataupun DEHYDRATION(dehidrasi) juga merupakan penyebab kpd ASTHMA. Al maklumlah sekarang ni musim panas, nak2 pulak dh nk masuk ramadhan..eh tinggal x sampai 30hari lg ni,,korang dh ganti puasa? :)

tips mengawal serangan asthma

Sedikit info tentang asthma ni. Ia merupakan penyakit kronik yg disebabkan oleh radang pd lapisan dlm saluran pernafasan individu yg menghidap penyakit asthma. Punca asthma ni actually dtg dr banyak faktor, ada yg disebabkn oleh bahan kimia yg irritants, alahan dan gangguan emosi. Perkara spt ni menyebabkan salur pernafasan memberikan tindakbalas yg keterlaluan spt mengeluarkn byk lendir dan mula mengecut menyebabkan si pesakit asthma sukar bernafas. Bagaimana kita bole tahu inidividu mengalami asthma? kite bole dgr bunyi ketika bernafas (wheezing), batuk berlendir, dada terasa ketat dan tidak puas menarik nafas.

tips mengatasi dehidrasi

Ape pula kaitan DEHIDRASI dgn ASTHMA? tahu tak bila badan kita kekurangan air, kepekatan histamine dlm darah akan meningkat. Ia akan menyebabkan tubuh memberikan tindak balas yg kuat pd salur pernafasan walaupun terhadap rangsangan yg ringan. Lendiran yg dihasilkan oleh paru-paru juga akan menjadi lebih pekat drp biasa.


Langkah yg perlu di ambil utk mengelakkan serangan ASTHMA

  1. Pemantauan berterusan -  penting untuk diketahui bahawa kanak-kanak yang telah disahkan menghidapi asma perlu mendapat pemantauan berterusan daripada doktor. 
  2. Penggunaan ubat yang betul dengan cara yang betul  - penting untuk memastikan ubat diberikan seperti yang disyorkan dan juga dengan cara yang betul.
  3. Penjagaan keaadan sekeliling - perkara- perkara yang boleh menyebabkan serangan asma termasuk asap rokok, habuk, cat serta bulu-bulu binatang peliharaan seperti anjing, kuching dan lain lain. 
  4. Meningkatkan aktiviti fizikal - Ibu bapa digalakkan berbincang dengan doktor tentang aspek ini kerana terdapat langkah langkah yang boleh diambil untuk mengelakkan serangan asma akibat aktiviti fizikal yang berlebihan.
  5. Diari Asma - Diari asma dapat membantu doktor menilai tahap kawalan asma setelah sesuatu pelan rawatan dimulakan. Bawalah diairi ini setiap kali temujanji  anda dengan doktor.
  6. Pelan tindakan asthma(Asthma action plan) - Tujuan pelan tindakan ini adalah untuk mengelakkan kelewatan memberi rawatan apabila anak mendapat serangan asma. 
  7. Pengambilan Supplement yg sesuai  & Pengambilan air yg secukupnye.- pengambilan supplement yg sesuai juga dpt mengurangkan dan mengawal serangan asthma. Ia juga membantu pengidap asthma utk kekal cergas dan aktif serta meningkatkn kesihatan. Antara suppelemnt yg boleh diberikan kpd pengidap ialah MEALSHAKE dan OMEGA GUARD. Antara minuman isotonik yg boleh di ambil ialah PERFORMANCE DRINK


Bagaimana suppelement Shaklee berfungsi?

  • MEALSHAKE  - Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.
  • OMEGA GUARD - Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan. Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.
  • PERFORMANCE DRINK - Shaklee Performance® terbukti secara klinikal untuk menyokong tahap hidrasi berbanding air.  Tambahan pula, Performance mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang lain. Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari   dengan campuran unik karbohidrat kami  dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.Terbukti secara klinikal dapat mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi


Testimoni Pengidap Asthma kronik. Apa yg beliau lakukan smpi dh xperlu gunakan inhaler lg?



    ***************************************************************

    Hubungi saya untuk HARGA ISTIMEWA :)


    ATAU DAFTAR SEKARANG MENJADI AHLI




    Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

    How To ORDER???
    -------------------------------------------------------------------------
    Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
    ✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
    ➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ

    Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 



    Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini

    1 comment:

    1. Saya Pengedar Sah Shaklee Kota Damansara, Rawang, Ara Damansara, Kuala Kubu Bahru dan juga membuat penghantaran ke seluruh malaysia. Seorang bekas jurutera di salah sebuah syarikat multinational di Malaysia. Kini menjadi Work At Home Mother (WAHM) yang sangat gembira dapat menjaga anak sendiri dan melihat mereka membesar depan mata. - Jihan 0192602994

      ReplyDelete