photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Petua Mudah Hamil dengan Set Kesuburan Shaklee

Assalamualaikum :)

Setiap pasangan ingin kan zuriat. lg2 bg mereka yg sudah berkahwin lebih dr 2tahun tapi masih belum dikurnikan cahaya mata. Nasihat saya cepat2 pergi berjumap dgn pakar dan juga jgn putus asa. Ketahui masalah kesuburan setiap pasangan.. Jangan menyalahkan antara satu sama lain. Saya ade bace 1 artikel ibu mertua meminta suami berkahwin lain disebabkan masih belum dikurniakan cahaya mata. Masyaallah kalau boleh kite tak nak la jadi mcm tu kan..mintak dijauhkan.

tips mudah hamil yg simple


Di sini saya share sedkit tips mudah hamil, yg boleh kita amalkan Insyaallah dgn izin Allah akan dimakbulkan
  1. Bersenam - Bersenam bukan sahaja menyihatkan badan, malah memberi kesegaran minda. Badan yang sihat dan minda yang tenang menurunkan paras stress dan meningkatkan hormon kesuburan anda.
  2. Jaga Pemakan dan diet - mengikut kata doctor mereka yg ingin hamil perlu mengambil asid folic utk kesuburan
  3. Mempunyai berat yg Ideal - kawal berat badan untuk mengurangkan risiko kencing manis, darah tinggi dan strok dan supaya badan dlm keadaan yg sihat dan cergas
  4. Ketahui waktu subur -  belajar mengira waktu subur, kerana setiap ovulasi wanita adalah berbeza. Jika kena pd masanya, sperma yg sihat akan bercantum dgn ovum yg berovulasi.
  5. Mengelakkan pencemaran - Mungkin kita tidak dapat lari dari pencemaran, terutama pencemaran udara. Anda boleh menghentikan diri dan keluarga dari menjadi punca dan mangsa pencemaran dengan mengamalkan ‘green-living’. Setidak-tidaknya dengan berhenti merokok
  6. Mengambil supplement (vitamin & mineral) untuk menambah kesuburan -- badan perlukan nutrient. Vitamin membantu dalam meningkatkan kesuburan dan menudahkan utk "conceive"

Bagaimana Set Kesuburan Shaklee Membantu Mudah Hamil?


set kesuburan shaklee


1. VITAMIN E (diambil oleh Suami & Isteri)

  • Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.
  • kaya dgn ANTIOKSIDA yg memastikan PENGHASILAN SPERMA & TELUR yg SUPERB


2. GLA COMPLEX (diambil oleh isteri)

  • Menstabilkan hormon serta mengawal atur kitaran haid. Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yg stabil memudahkan wanita mengenalpasti waktu subur di mana peratusan persenyawaan dpt ditingkatkan. 
  • GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma utk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dlm jangka waktu tersebut.
  • MERAWAT MASALAH WANITA. 
  • PERIOD yg TIDAK TERATUR, HORMON TAK STABIL
  • MENGECUTKAN CYST 
  • MENINGKATKAN KESUBURAN


3. B COMPLEX (diambil oleh isteri)

  • Suplemen B-Complex Shaklee lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). 
  • Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural

4. ZINC COMPLEX (diambil oleh suami)

  • pengambilan zinc membantu dari segi kuantiti sperma serta mengekalkan penghasilan hormon testosterone. 
  • zinc mempengaruhi kesuburan lelaki, potensi, nafsu seks dan kesihatan seksual jangka panjang. 
  • Zinc adalah penting untuk pengeluaran sperma, dan kebanyakan sebab kenapa jumlah air mani menurun dan paras testosteron rendah adalah kerana bekalan zink rendah.
  • menghasilkn SPERMA yg GAGAH, boleh berenang jauh dan TAHAN LASAK

dan paling penting jgn lupe BERDOA kepada yg MAHA ESA.. di sini sye sertakan skali doa yg boleh diamalkan :)


Selamat mencuba :)



***************************************************

DAFTAR SEKARANG MENJADI AHLI




Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini



No comments:

Post a Comment