photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Part 2: Pengalaman & Tips membawa Anak kecil menunaikan Umrah 2014

Assalamualaikum semua..

Semalam saya dh story sedikit tips persediaan sblm menunaikan umrah especially bersama anak kecil kan..so today kite sambung part 2 :)

Musafir bermula.

umrah bersama anak kecil
Di KLIA menunggu utk berlepas...dan juga taklimat
Kami bertolak dr Msia pd 12june pukul 3ptg..Sepatutnye penerbangan kami seminggu lebih awl tp sbb ade mslh visa dr pihak arab saudi tu yg kami dpt pergi 12june. Dan sepatutnye kami trs ke Madinah. Tp bile dh jd mcm ni kami ke Jeddah dulu. Penerbangan kami ke airport Jeddah lebih kurang 8 jam, terbang jam 1530 dan sampai sana 1830 lebih kurang waktu sana (waktu Msia pukul 11.3malam mcm tu. Alhamdulillah urusan imigresen dengan ambil barang berjalan lancar, dan wanita di dahulukan.. Dlm 5jam urusan immigration selesai. Pihak Rayhar dah maklumkan untuk bersedia jika menunggu lama untuk selesaikan urusan imigresen dan bagasi yang terkenal lama di Terminal haji airport tersebut.

pengalam umrah
Dlm Flight...Hannah tgk cerita FROZEN, Comel kan budak arab ni.. asek dok panggil2 daddy Hannah :)

jeddah airport
Di Jeddah Airport menunggu bas

Kemudian, kami solat jamak takdim maghrib isyak di terminal tersebut dan naik bas untuk bergerak ke Madinah yg memakan masa lebih kurang 6jam. Hannah memang nampak letih sebab sepanjang perjalanan dlm flight die x tido sgt agak kesian tp saya byk berdoa semoga dipermudahakan segala urusan. Dlm bas ke Madinah baru Hannah tidur sungguh2 sbb kalo ikotkan waktu Msia time tu dh pukul 5pg :)

Perasaan sebak terharu semua ade saat melihat lampu2, Menara Jam di Masjidil Haram walaupun dr Jauh. Subhanallah. Bile Staff Rayhar inform kite hampir memasuki Madinah, secara sendiri nye perasaan sebak dan sayu. Air mata x tertahan keluar, trs ucap Alhamdulillah KAU IZINKAN AKU JEJAK KE RUMAH MU YA ALLAH!. Trs selawat dan ke ats Junjugan Nabi Muhammad SAW. Staff Rayhar membaca bersama2 kami Doa di saat masuk ke Madinah.

Apabila smpi di Madinah, kami smpi tepat waktu Subuh, so bersihkan diri, sembahyang dan breakfast. Tepat pukul 6pg kami memulakan perjalanan di sepanjang Masjdi Nabawi.

masjid nabawi
Di sekitar perkarangan Masjid Nabawi

perkarangan masjid nabawi
Di perkarangan Masjid Nabawi
Alhamdulillah hati menangis gembira saat menjejakkan kaki ke Perkarangan Masjid Nabawi.. x de ungkapan lain slain Alhamdulillah dan selawat ke atas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Oh lupa plk semasa di Madinah kami menginap di Hotel Dallah Taibah. Xjauh dr Masjid Nabawi dlm 200m mcm tu je :)

Hotel madinah
Hotel Dallah Taibah

Oklah rsenye ckup stakat ni..nnt kite continue lg ye.. cerita lagi di dalam masjid nabawi plk :).