photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Usus yang Kotor mengundang KANSER USUS : Cegah sebelum PARAH!

Assalamualaikum :)

Selamat pagi semua... Alhamdulillah arini nak cerita tentang usus yg kotor. Okeh sebelum tu agak2 kite tau tak usus kite ni bersih? xtau kan unless kite buat pemeriksaan. Cara kehidupan zaman moden sekarang secara  perlahan-lahan meracun kehidupan kita akibat dari pada udara, air dan makanan yang dicemari  dengan pelbagai toksin. Makanan yang diambil oleh  kita setiap hari mengandungi protein dan lemak  haiwan yang tinggi. Ditambah pula dengan cara hidup yang kurang bersenam telah mengakibatkan bahan buangan bertoksin terkumpul di dalam usus dan terjadinya sembelit dan psoriasis (longgokan najis-najis lama). Psoriasis adalah sejenis toksin yang boleh menjejaskan kesihatan badan. Ia merupakan mendapan degil yang telah bertahun-tahun menghuni perut kita dan amat sukar dihapuskan. Ia juga menyukarkan makanan yang kita makan dicernakan dengan sempurna. Jika kita mempunyai masalah berat badan, maka salah satu sebab utamanya adalah psoriasis yang memenuhi usus kita.

Ini adalah gambar usus, usus yg bersih, usus bertoxin, usus yg dh oenuh dgn kerak dan usus yg dh de parasit. Agak menakotkan bile tengok ni. Saya sndr bile tgk ni pon rse takot dan nk muntah hihh... Daripada kajian Dr. Bernard Jensen, 98% penduduk dunia mempunyai usus besar yang dipenuhi dengan najis lama dan bahan kumuh yang mengeras. Ia hanya membenarkan najis baru yang lembik dan kecil untuk melalui saluran usus yang sempit. Akibatnya kebanyakan dari kita mempunyai masalah sembelit dan psoriasis.

Sembelit merupakan masalah yang disebabkan kesukaran untuk membuang air besar dan psoriasis adalah bahan toksin yang terlekat di usus akibat daripada perkumuhan yang tidak sempurna. Bahan toksin ini akan diserap oleh mucus usus dan boleh mengakibatkan pelbagai masalah kesihatan seperti kanser kolon, tekanan darah tinggi, masalah kesihatan jantung, hati, buah pinggang, kencing manis dan sebagainya. Bukan itu sahaja, ia juga boleh membawa masalah seperti kulit yang berkedut, jerawat dan sakit ketika datang haid.

Tahu tak Usus adalah bahagian badan yang bertanggungjawab untuk menyerap khasiat daripada makanan dan memproseskan bakinya untuk membentuk bahan buangan untuk dibasmi atau dibuangkan. Sebab tu kadang2 bile kite ade ambil supplement ke jd x berkesan. Ia disebabkan oleh usus yg kotor td. Sebab usus yg kotor ni dh xdpt menyerap khasiat supplement tersebut.

Kelebihan Pembersihan Usus

Pembersihan usus adalah proses penyahtoksifikasi badan yang utama. Ia adalah jalan pemulihan yang penting. Pembersihan usus yang sempurna adalah penting dan merupakan cara utama untuk mengembalikan badan kita ke tahap yang seimbang, kesihatan yang bertambah baik dan menambahkan tenaga. Justeru itu, ia juga membolehkan sistem badan yang lain untuk dibersihkan. Apabila anda membersihkan usus anda dan mengimbangkan semula bakteria yang baik dan buruk mempunyai penghasilan enzim yang mencukupi, serta makanan yang dimakan dan penghasilan vitamin dalaman adalah betul, makanan yang tidak ditoleransi akan diperbaiki atau hilang.

Supplement Shaklee yg sesuai untuk Proses DETOKS ini adalah ALFALFA, HERB-LAX dan GARLIC COMPLEX

detox usus kotor


HERB-LAX - mengandungi 9jenis herba semulajadi spt alfalfa leaves, senna leaves, anise seed, rhubarb root, fennel seed, blue malva flower, buckhorn bark, licorice root dan culver root. Sifatnya menggalakkan tindakan pembersihan yg lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh badan. 

Manfaat Utama 
  • Pembersihan Najis yg tersekat
  • Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
  • Membantu masalah SEMBELIT
  • Tindakan pembersihan yg lembut boleh mengembalikan proses semulajadi pergerakan usus.
  • Mengempiskan perut
  • Mengurangkan dan memberi kepejalan pd perut.

ALFALFA COMPLEX kaya dgn pelbagai nutrisi dan zat galian. Membekalkan nutrisi yg mne kebanyakan tidak terdapat dalam buah-buahan mahupun sayuran. Kaya dgn protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10vitamins, 8 enzim dan fitokimia.

 Manfaat Utama
  • Mencuci hati, darah dan usus
  • Baik untuk perubahan patologi dlm usus dan perut
  • Memperbaiki saluran penghadaman seperti kembung, sembelit, ulser gastrik, hepatitis dan hyperacidity.
  • Menyingkirkan lemak dan kolesterol
  • Melegakan keletihan
  • Mencegah/merawat athritis.

GARLIC COMPLEX Mengandungi pelbagai vitamin E utk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya. Setiap 2tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yg menyamai 2ulas garlic segar.

 Manfaat Utama
  • Mempertingkatkan sistem penghadaman spt kembung perut, gastric, ketidakhadaman dan juga menentang bakteria H.pylori dan menghalang ulser gastrik
  • Detokfikasi di mana garlic mampu mengeluarkan raksa dr tubuh dgn pantas. Raksa, Plumbum, Kadmium adalah logam toksik yg akan menaikkan darah. Garlic mampu melindungi sel-sel darah dr kemusnahan dr logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.


So penting bg kite menyahtoksin usus yg kotor sbb makanan  yg dimakan kebanyakan bertoksik. Untuk pengetahuan anda, masa untuk membuang air besar tidak lebih 10minit. Sekiranya masa yg diambil lebih panjang antara setengah jam ke 45minit maka ia adalah sembelit. Ini bermakna KOLON TIDAK SIHAT!!.

UBAH GAYA HIDUP ANDA SEKARANG!!!
AMALKAN PEMAKANAN YG SIHAT DAN MENGAMBIL SUPPLEMENT SEMULAJADI!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------




DAFTAR SEKARANG MENJADI AHLI




Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment