photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Tumit Kaki Merekah, Pecah, kasar dan Ketuat? Jom cuba tips merawat tumit untuk cantik

Assalamualaikum semua..


Adakah korang mengalami Tumit kaki kasar, merekah dan pecah-pecah? Dari jauh lagi dah nampak penampilan kaki anda hitam dan kotor. Kadang2 bile berjalan pon sakit sbb dh luka tumit tu? Cube angkat tgn hihi.. Korang mesti ‘tension’ kan? Ia seolah-olah telah mencacatkan penampilan korang pada hari itu. Merawat tumit kaki pecah ini sebenarnya sama penting dengan merawat wajah. Namun, kebanyakan wanita berdepan dengan masalah tumit kaki pecah sehingga menyebabkan hilang keyakinan untuk berdepan dengan orang ramai. Perkara ini bukan saja terjadi kepada mereka yang berusia, malah golongan muda tidak terkecuali.

Pada peringkat awal, garis pecah yang halus ini tidak mendatangkan masalah, tetapi ia kurang cantik dipandang. Namun jika tidak diberikan rawatan, rekahan halus ini akan menjadi semakin besar dan panjang membentuk kalus (kulit lebih tebal). Tanpa disedari,rekahan d bawah halus ini boleh menjadi panjang sehingga menimbulkan rasa tidak selesa dan sakit apabila berjalan. Terdapat pelbagai petua yang boleh diamalkan untuk menyembuhkan tumit kaki yang pecah.

set merawat tumit mekerah shaklee


Antara petua yang boleh anda amalkan adalah:

Petua 1

Masukkan beberapa keping asam keping ke dalam besen mandian yang berisi air suam. Rendamkan tumit kaki pecah tersebut selama setengah jam. Lakukan dengan kerap sehingga memperoleh tumit kaki yang halus dan cantik.

Petua 2

Tumbuk bawang putih dan campurkan dengan perahan air limau nipis. Kemudian sapukan pada tumit kaki anda yang pecah. Amalkan selalu sehingga menampakkan hasilnya.

Petua 3

Geselkan tumit kaki anda yang pecah pada rumput yang berembun pada waktu awal pagi. Lakukan setiap hari dan anda akan merasa perubahannya.

Petua 4

Sapukan tumit kaki anda yang pecah dengan bawang merah yang telah dibelah dua sehingga kering. Lakukan setiap hari sehingga sembuh dan anda berpuas hati dengan hasilnya.

Petua 5

Anda juga boleh menyapukan tumit kaki yang pecah dengan campuran gambir dengan air ataupun disapu dengan minyak lebihan mengoreng ikan. Hendaklah di amalkan selalu supaya anda menampakkan hasilnya.

Petua 6

Selain itu, anda boleh juga menggunakan belimbing buluh. Dengan cara menggosok tumit kaki pecah dengan buah itu. Kemudian guna berus lembut untuk menyapu belimbing buluh di permukaan tumit kaki yang pecah.

Petua 7

Lumur sedikit asam jawa di tumit kaki kemudian rendam kaki dalam air suam berisi garam (seelok-eloknya anda menggunakan garam bukit). Lakukan selalu sehingga tumit kaki anda yang pecah menjadi licin.

Petua 8

Petua ini sangatlah mudah untuk anda lakukan. Hanya sapukan losyen di tapak kaki sekurang-kurangnya dua kali sehari dan lakukan sehingga kaki sembuh.

Petua 9

Masukkan beberapa keping asam gelugur dan beberapa sudu cuka ke dalam baldi kecil berisi air sejuk. Kemudian rendamkan kaki anda selama 10 minit. Amalkan setiap hari sehingga tumit kaki pecah anda hilang.

Petua 10

Gosok getah betik muda pada tumit kaki. Biarkan kering selama 10 minit dan bilas dengan air bersih. Amalkan dua kali seminggu dengan konsisten sehingga mendapat hasil yang diinginkan.

Petua 11

Pengambilan supplement juga membantu merawat masalah tumit kaki kasar, pecah2, merekah dan masalah ketuat (kulat). Antara supplement shaklee yg boleh diamalkan ialah HERBAL BLEND dan ESP Shaklee

tip merawat tumit kasar dan merekah

Untuk penjagaan luaran, boleh sahaja menyental sel dan kulit mati dgn menggunakan berus yg bersesuaian dan menyapu krim kaki yg bersesuaian ia bertujuan MELEMBAPKAN terutama tumit kaki. Bagi produk shaklee boleh menggunakan Shaklee Herbal Cream.

Manakal bg penjagaan dalaman pula, perlu mengamalkan supplement yg bersesuaian. Kecantikan itu dtg dr dalam kan, so bg produk shaklee anda boleh mengambil ESP dan vitamin E. Yg penting anda perlu konsistent sekurang2 nya pengambilan yg berterusan selama 14hari untuk mendapatkan hasil yg diigini.
rawat ketuat atau kulat air

Selamat mencuba!

----------------------------------------------------------------------------------------------------


DAFTAR SEKARANG MENJADI AHLI




Sekiranya anda memerlukan VITAMIN SHAKLEE, sila hubungi seperti dibawah : MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

How To ORDER???
-------------------------------------------------------------------------
Berminat? Hubungi untuk konsultasi & maklumat lanjut
✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini

No comments:

Post a Comment