photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Risau dgn Stretch mark yg hodoh? Apa kata Mommy Razim yg gembira dgn stretch marknya dah jadi cantik

Semalam anak buah saya Nurul Aula dtg berkunjung ke rumah. lama dah dia ni tak dtg rumah.. dia ni mmg betul anak buah saya (bukan sekadar anak buah dlm bisnes)..tapi mmg ada pertalian darah.. sbb ayah dia dgn saya, kami adalah sepupu... ayah kandung saya pulak, adikberadik dgn nenek dia.. dah berselirat dah susur galur. pening la plak baca.. abaikan jer bab tu. sbb yg penting pagi ni...nak share pasal apa yg kami borak semalam.. most of the topic adalah ttg kulit.. beliau tegur kulit saya beza yg amat.katanya dah cantikk (kembang kuncup mak dengar... hahaha)... .

Benar.... dulu mmg kulit saya sensitif dan mudah jerawat,bla bla bla bla bla... .. tapi sejak saya konsisten dgn GLA, vitamin C, Vitalea, Bcomplex minum protin.. dan vit2 shaklee yg lain. ...dan oh ya.. seminggu sekali saya amalkan pakai masker vivix dan bilas muke hari2 dgn basic H je. Anyway.. Alhamdulillah.. saya nampak kesannya.. yg penting disiplin dan sabar.. semua tak terjadi dlm satu malam.. penyakit dlm badan ni pun ambil masa baru jd penyakit... bla bla .. lagipun nak cantik lagi 10thn kene bermula dari sekarang.. auww..

Okey dah cukup pasal saya.. skrg nak kongsi lagi satu cerita.. tentang Stretch Mark.. actually saya takde masalah sangat dgn stretch mark ni. ...tapi nak kata takde langsung tu tipulah kan, adalah gak skit2.. tapi sbb sy konsisten dgn vitamin2 Shaklee.. alhamdulillah. cantik jd kulit kat tpt2 stretch mark tu... Ni si Aula ni bukan main suka bila cerita bab2 stretch mark ni..

Sebelum tu mari kita study dulu. Apa itu Stretch mark?

Ia adalah garis-garis putih yang terdapat pada beberapa tempat seperti perut, payudara, paha, lengan.Ia muncul akibat kulit meregang dalam waktu singkat sehingga kulit kehilangan elastisinya. Stretch mark kerap muncul pada wanita saat hamil atau saat badan mengalami kegemukan yang awalnya kurus. "Hampir 90% wanita hamil terkena stretch mark," kata dr. Nanden S. Prabu, SpKK dari Obagi Dermatologi Medical Clinics. Kulit terdiri dari tiga lapisan, lapisan paling dalam disebut subcutaneous, lapisan tengah dermis dan yang paling luar epidermis. Terjadinya stretch mark adalah pada lapisan dermis. Lapisan ini dipenuhi dengan pembuluh darah, sebenarnya lapisan ini terbuat dari jaringan elastis, namun bila tubuh membesar dalam waktu singkat, saraf ini akan melemah dan akhirnya pecah akibat kulit yang menipis. Stretch mark banyak terdapat pada wanita berkulit gelap karena mereka lebih banyak menghasilkan melamin. Stretch mark tak bole dihilangkan tapi mampu utk dikurangkan dgn pengambilan makanan (sayur2an,buah2an,), pengambilan air yg byk dan boleh juga sapu pelembab utk menjaga elastik/kekenyalan kulit


vitamin shaklee untuk stretct markOkey cukup ttg fakta.. sekarang baca cerita si Aula ni ttg stretch mark, dipetik dari blognya..
_____________________________________
Bila cerita pasal STRETCH MARKS nie memang adalah NIGHTMAREbuat kebanyakan ibu-ibu yang dah bersalin.. Antaranya termasukla MOMMY RAZIM k…
Semalam la dok belek2 depan cermin tetiba tengok "eih macam dah berkurang la stretch mark nie… dok sapu2 rase licin jer… Nak tanye hubby of coz die kate cantik kan hahah :P".Takleh aula nak share gambar hahah segan la… tapi percayalah mmg dah bertambah licin rupa dan rase (macam makanan laks!) . Sebenarnya memang ramai yang dah share testimoni nie tapi takde lak aula rase kan.. tapi lepas mendisiplinkan diri untuk amalkan 3 CARA kat bawah nie alhamdulilah baru PERCAYA..

1. Pepagi breakfast memang Aula minum ESP+ FIBER wajib selain dari control diet dan tenaga nak make sure "Protien yang cukup untuk badan nie"
2. Amalkan minum air yang CUKUP sekurang-kurangnya 2-3Liter sehari wajib ye!!
3. Pengambilan VITAMIN C dan GLA sekurang-kurangya 2 bijisehari.
Nie memang rutin harian selama tak aktif berblogging tapi walau malas camne pun mesti takleh lepas dari ambil VItamin C.
PEngambilan protien yang mencukupi memang adalah PENTING sebab protien adalah sumber makanan buat sel-sel kita. Kalo tak cukup makanan macam mane nak kulit tampak segar dan awet muda kan?? Saya bolehla cerita macam2 kan tapi tak cuba tak tahu kan?? Tiada paksaan tau… Yang penting saya sharekan pengalaman saya.

Actually testimoni2 ni semua.. kalau kita tak rasa sendiri, kita susah nak percaya.. saya pun dulu mcm tu.. tapi bila sendiri dah rasa. baru percaya.. Well.. saya bukan paksa anda beli pun.. cuma satu hari nnt anda pasti perlukannya.. lagipun bab2 cantik ni.. semua wanita pasti ingin kelihatan cantik di mata yg tersayang.. kan kan.. Apa kata mulakan dgn penjagaan dalaman.. Jika anda ada masalah stretch mark atau masalah kulit yg serius, adakalanya penggunaan krim, losen dan rawatan luaran kulit tidak banyak membantu sekiranya ia berpunca daripada faktor dalaman seperti kekurangan nutrien. Mengambil makanan dan supplemen yang betul dan bersesuaian boleh menyerlahkan kecantikan, kulit lebih awet muda tanpa kosmetik mahal.

Dan dalam byk2 vitamin tu.. Vitamin C Shaklee mmg best.. Tahukah anda pada 1977, Shaklee adalah syarikat pertama yg menghasilkan vitamin C dgn sistem pembebasan terkawal berasaskan tumbuhan (Sustained release).Dan ni ada lagi fakta yg best.. tahukah anda jika anda menyuntik vitamin C, side efeknya adalah ia menimbulkan endapan kristal dlm tubuh yg mengakibatkan gangguan fungsi ginjal jika kurang air.. Jadi daripada suntik menyuntik, apa kata mulakan hari anda dgn pengambilan suplemen natural 2bj Vitamin C sehari... Vitamin C berfungsi dlm pembentukan kolagen yg menghasilkan protein utk proses pembaharuan kulit. Vitamin C dan Vitamin E juga bertindak sebagai bahan antioksida yg melindungi radikal bebas dan melawan oksida yg menyebabkan penuaan.

Sumber Mamafaiz



***********************************************
ibu hamil

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Untuk membuat pesanan sila click gambar di bawah
produk shaklee

Selepas selesai pembayaran sila hubungi kami untuk dptkn konsultasi berterusan dgn memberikan maklumat spt "NAMA, PRODUK YG DIBELI ke 019-2602994 Jihan"

atau bole terus hubungi saya seperti di bawah :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini


No comments:

Post a Comment