photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Vitamin mengandung, berpantang dan menyusu ~ ada kesinambungannya


 These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Hati pasangan suami isteri mana yang tak gembira bila dapat tahu berita akan kedatangan ahli baru dalam hidup mereka. 9 bulan 10 hari bukan satu jangka masa pendek namun ianya juga tidak boleh dipandang remeh.

Pembesaran bayi dalam kandungan si ibu sangat bergantung melalui zat dan vitamin yang dibekalkan oleh badan si ibu. Ibu disarankan menjaga kesihatan, emosi, pemakanan dan cara hidup yang sihat.

Ibu yang mengandung disarankan mengamalkan membaca beberapa surah agar pembentukan rohani anak dapat terbentuk sejak dalam kandungan lagi. Selain itu, amalan kerohanian ini membantu emosi ibu lebih tenang dan kuat.

 

 Apakah vitamin yang bagus diambil sepanjang mengandung?*

Bagi seorang ibu mengandung amat penting untuk si ibu mendapatkan cukup zat khasiat serta vitamin bukan untuk kesihatan ibu semata-mata tetapi untuk keperluan pembesaran baby dalam kandungan.

Memang ada yang mengatakan, semasa mengandung banyak makan dan berat ibu juga naik mendadak, namun sayangnya bila si kecil ini lahir beratnya tidak memberansangkan. Alangkah baik jika berat si ibu itu naik selari dengan pembesaran anak.. Maka oleh kerana itu, vitamin yang disarankan adalah

Multivitamin dengan zat besi : Perlu untuk pembinaan sel darah, pembesaran, dan keperluan semua vitamin buat si kecil

B complex : Sangat perlu untuk pembinaan sel darah merah, ketenangan emosi si ibu dan tenaga

Vitamin C : Perlu untuk pembentukan antibodi dan dinding sel. 

Kalsium : perlu untuk pembentukan sel darah, saraf serta tulang bayi.

Omega : Minyak ikan yang bagus untuk pembentukan otak bayi. Disarankan diambil selepas bayi dalam kandungan berusia 4  bulan.

Protien : penting untuk pembinaan sel tisu dan organ dibentuk dari protien.

Kesinambungan di dalam pantang.*
Vitamin yang diambil semasa mengandung boleh diteruskan semasa dalam pantang. Si ibu kehilangan banyak darah semasa proses kelahiran maka pengambilan vitamin sangat sangat membantu si ibu untuk cepat pulih dan mampu bergerak cergas serta menyusukan si manja. Namun tambahan vitamin yang disarankan adalah

Zinc : Ia sangat bagus diambil terutama ketika dalam pantang. Ia boleh diambil sebaik sahaja selepas melahirkan. Zinc membantu mempercepatkan proses baik luka. Sangat bagus diamalkan sebiji sehari minima 40 hari atau selengkapnya 120 hari. 

Kesinambungan kepada dunia penyusuan susuibu.*
Saya yakin dan pasti ramai ibu kini sangat prihatin dengan pembesaran jiwa dan fizikal anak. Penyusuan susuibu bukan sahaja berkisar kepada berapa oz yang dapat diperah setiap hari tetapi nutrisi yang disalurkan kepada si manja melalui susuibu. 'Bonding' atau hubungan erat ibu dan anak terbentuk dari sentuhan kasih sayang semasa bayi disusukan sangat memberi kesan kepada jiwa dan pembangunan insaniah sejak dari kecil lagi. Maka vitamin yang diamalkan semasa mengandung boleh diteruskan tanpa was-was untuk penyusuan si manja sehingga berusia 2 tahun.. Si ibu juga boleh menambah vitamin yang membantu susu cepat dihasilkan iaitu Alfalfa.
Alfalfa : Supplement yang kaya dengan protien, kalsium dan galian. Ia sangat bagus diambil ketika menyusukan anak kerana dikatakan ia membantu susuibu cepat dihasilkan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Untuk membuat pesanan sila click gambar di bawah
produk shaklee

Selepas selesai pembayaran sila hubungi kami untuk dptkn konsultasi berterusan dgn memberikan maklumat spt "NAMA, PRODUK YG DIBELI ke 019-2602994 Jihan"

atau bole terus hubungi saya seperti di bawah :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 MAKLUMAT LANJUT & FREE CONSULTATION~

✆ SMS/WhatsApp: 019-260 2994
➲ COD Area: Kota Damansara, Ara Damansara, Wisma Celcom PJ


Saya NOORJIHAN ZAINAL ABIDIN adalah pengedar sah Shaklee [id  884783].. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :Hubungi saye melalui SMS/Whatsaap ke 019 2602994 untuk maklumat lanjut. Jom Like FaceBook Nutrition|Weight|Beauty|Home untuk mengetahui TIPS kesihatan terkini

No comments:

Post a Comment