photo Home2_zps0ab15e4e.png  photo vitamincadangan2_zps282dadee.png  photo cawangan2_zps3e0a0d9c.png  photo joinourteam2_zpsddbf8ce4.png  photo distributor2_zps611d7b0d.png

Testimoni set C : tempoh pemulihan yg cepat

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 



Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit





selamat tengahari semua..

entry ringkas di tengahari nie.. nak kongsikan testimoni org jauh di sabah sana.. hehe saya follow up natch yang mengambil set berpantang shaklee sepanjang beliau berpantang anak kedua nie.. alhamdulillah respon yang sangat baik.. jom baca ape kata natch tentang set berpantang Shaklee.. 

klik gambar untuk lebih jelas

set berpantang shaklee menjadi pilihan kepada mereka yang tidak mampu untuk menelan jamu.. dan bukan semua org mampu n sesuai dengan jamu.. bleh baca di entry nie JAMU VS SUPPLEMEN


Apakah yang terdapat dalam set berpantang?

  • Multivitamin -  Memandangkan ibu² kehilangan banyak darah sewaktu melahirkan maka ibu² perlulah memastikan pengambilan makanan yang seimbang dan berkhasiat agar dapat menggantikan semula darah yang keluar semasa proses melahirkan. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu kelihatan pucat, letih , lesu dan tak bermaya. Bagi ibu yang mempunyai niat menyusukan anak perlulah memastikan pengambilan zat besi dititikberatkan agar pertumbuhan dan pembesaran anak adalah sangat baik.
  • B complex -  Ia juga perlu dalam penghasilan sel darah merah di samping ia membantu menstabilkan hormon badan manusia. Kekurangan  B complex boleh menyebabkan ibu yang di dalam pantang mengalami gangguan emosi atau lebih dikenali sebagai meroyan. B complex sangat penting membantu kita menjadi bertenaga dan emosi turut lebih seimbang.
  • Vitamin C -  Vitamin C Shaklee adalah berkonsepkan pelepasan masa. Ia akan melepaskan vitamin c secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan. Memandangkan vitamin C adalah jenis vitamin larut air maka konsep pelepasan masa ini sangat bagus demi memastikan badan kita sentiasa cukup vitamin c dalam meningkatkan antibodi secara berterusan. Vitamin C sangat perlu dalam membantu badan pulih dari proses kelahiran.
  • Zinc -  Ianya adalah antara galian yang sangat penting dalam membantu proses pemulihan. Zinc membantu mempercepatkan proses baik luka dalam badan kita. Ikan haruan antara makanan yang kaya dengan zinc. Pengambilan zinc bagi ibu yang menyusu turut memberi kesan pada bayi di mana ia membantu anak yang disusukan membesar dengan baik dan mengikut graf pembesaran bayi.
  • Alfalfa -  Ianya boleh diambil di dalam pantang terutama bagi ibu2 yang mempunyai masalah susu lambat dihasilkan. Alfalfa berfungsi mempercepatkan penghasilan susuibu. Namun perlu diingat kerana pengambilan yang berterusan tanpa sesi perahan atau penyusuan secara langsung oleh bayi boleh menyebabkan duktus susu tersumbat dan akan menyebabkan ibu demam teruk. Maka pengambilan alfalfa memerlukan pengambilan air yang sekata dan seimbang serta sesi perahan atau penyusuan secara langsung yang berterusan dan konsisten akan mendapat hasil susu yang diharapkan. insyaALLAH.
  • Sangat bagus jika diambil bersama ESP, Ostematrix dan alfalfa.


    Apa pula yang ada dalam set penyusuan susuibu?


    • Multivitamin
    • B complex
    • Vitamin c
    • Alfalfa
    • Sangat bagus jika diambil bersama ESP dan Ostematrix

    Anda nampak? Set berpantang dan set penyusuan susu ibu adalah sama kecuali penambahan zinc pada set berpantang.. Jadi lebih jimat untuk anda mendapatkan fullpack dr awal berpantang dan dapat diteruskan apabila sudah abis berpantang.. Shaklee adalah vitamin @ makanan tambahan.. sesuai untuk semua.. hanya perlu ditambah atau digantikan mengikut keperluan individu.. 



    Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :

    Email : iyan_3103@yahoo.com
    SMS/ Call :  019 3012989

    No comments:

    Post a Comment